Menu
menu      Strona Główna
menu      Pedagogiczna Biblioteka Publiczna Gdańsk
menu      pedagogika opiekuńczo-wychowawcza-tematy
menu      pedagogika resocjalizacyjna jako nauka
menu      Pedagogika resocjalizacyjna prace licencjackie
menu      pedagogika specjalna studia zaoczne
menu      Pedagogika społeczna Praca licencjacka
menu      pedagogiczny Kurs dla absolwentów
menu      Pedagogika 5 tlen pl
menu      Pedagogika emancypacyjna książki
menu      Pedagogika kulturalno oświatowa
menu      pedagogika na UMCS Forum
menu      Pedagogika ogólna referat
menu      Pedagogika opiekuńcza wykłady
menu      Pedagogika Podręcznik akademicki
menu      Pedagogika pracy studia
  • amortyzacja B6rodek trwaB3y
  • ubieranki gry dla dziewczn
  • ceny zlota 2
  • wwwarsenal londyncom
  • rogowka;oka
  • Czytasz wiadomości wyszukane dla słów: Pedagogika alternatywna





    Temat: Humanizm kontra behawioryzym

    Behawioryzm uznaje się za nurt autorytarny.
    Dlaczego? pisałam wcześniej. Zabarwianie go czy też uczłowieczanie jest próbą podniesienia go z upadku. Lata świetności minęły nieodwracalnie.
    Posiada on pewne elementy godne uwagi jednak w całej swojej okazałości kształtuje osobowość uległą, poddańczą, pozbawioną indywidualności, która własne frustracje rozładowuje na innych.
    Jakie wartości preferuje nasze społeczeństwo wychowane przez ten nurt nie muszę chyba pisać.

    Myślę, że wiesz o tym doskonale, bo sam jesteś głosicielem pedagogiki alternatywnej podobnie jak Twoja żona. Na marginesie uważana za wspaniałego psychologa.
    Sprostuję:
    Nie czuję głosicielem pedagogiki alternatywnej a moja żona nie jest psychologiem.

    admin dnia Wto Maj 27, 2008 6:35 pm, w całości zmieniany 3 razy





    Temat: Przemoc nauczycieli

    Jak rozumiem jesteś przeciwna takiej tresurze behawioralnej. Dlaczego?

    Bo można to samo uzyskać poprzez zabawę z podkładem muzycznym.

    Stosowanie pochwał i zachęty mobilizujących do podejmowania aktywności jest postulatem humanizmu.

    Behawioryzm uznaje się za nurt autorytarny.
    Dlaczego? pisałam wcześniej. Zabarwianie go czy też uczłowieczanie jest próbą podniesienia go z upadku. Lata świetności minęły nieodwracalnie.
    Posiada on pewne elementy godne uwagi jednak w całej swojej okazałości kształtuje osobowość uległą, poddańczą, pozbawioną indywidualności, która własne frustracje rozładowuje na innych.
    Jakie wartości preferuje nasze społeczeństwo wychowane przez ten nurt nie muszę chyba pisać.

    Myślę, że wiesz o tym doskonale, bo sam jesteś głosicielem pedagogiki alternatywnej podobnie jak Twoja żona. Na marginesie uważana za wspaniałego psychologa.
    Sprostuję:
    Nie czuję głosicielem pedagogiki alternatywnej a moja żona nie jest psychologiem.






    Temat: Przemoc nauczycieli
    Jak rozumiem jesteś przeciwna takiej tresurze behawioralnej. Dlaczego?

    Bo można to samo uzyskać poprzez zabawę z podkładem muzycznym.

    Stosowanie pochwał i zachęty mobilizujących do podejmowania aktywności jest postulatem humanizmu. Behawioryzm uznaje się za nurt autorytarny.
    Dlaczego? pisałam wcześniej. Zabarwianie go czy też uczłowieczanie jest próbą podniesienia go z upadku. Lata świetności minęły nieodwracalnie.
    Posiada on pewne elementy godne uwagi jednak w całej swojej okazałości kształtuje osobowość uległą, poddańczą, pozbawioną indywidualności, która własne frustracje rozładowuje na innych.
    Jakie wartości preferuje nasze społeczeństwo wychowane przez ten nurt nie muszę chyba pisać.

    Myślę, że wiesz o tym doskonale, bo sam jesteś głosicielem pedagogiki alternatywnej podobnie jak Twoja żona. Na marginesie uważana za wspaniałego psychologa. Psychologia jest mi znana tylko połowicznie ale nie wiem czy nie powinnam tu wyrazić się: psychologii alternatywnej.




    Temat: Humanizm kontra behawioryzym


    [quoteNo własnie!!! Trzeba skompilować! Tylko jak?


    Humaniści wycofali się już z wielu głupot, które kiedyś głosili. Humaniści dziś nie dyskredytują dziś dorobku behawiorystów jak Ty? Nie negują też konieczności takiego postępowania jak to robią behawioryści. dzisiaj spór jest sporem o proporcje i znaczenie takiego i takiego postępowania z dziećmi, a nie o to, które z podejść jest jedynie słuszne.

    Nie czuję głosicielem pedagogiki alternatywnej

    Ja nie ze wszyskim się zgadzam co proponują humaniści

    A ja nie ze wszystkim, co proponują behawioryści i humaniści;)[/quote]




    Temat: Co do egzaminu z pedagogiki?
    Idąc myślą, że prawdziwa jest lista z maila, dochodzę do wniosku, że brakuje mi takich tekstów:

    1. Kunowski: "Podstawy współcz. pedagogiki" cz. I; r. IV i V, oraz cz. III; r. I

    2. Rubacha: "Edukacja jako przedmiot pedagogiki i jej subdyscyplin"

    3. Ablewicz: "Teoretyczne i metodologiczne pedstawy pedagogiki antropologicznej" cz. I; r. A3

    4. Palka: "Pedagogika w stanie tworzenia" s. 10-17

    5. Palka: "Zeszyty naukowe UJ - prace pedagogiczne 1987/6"

    6. Tarnowski: "Pedagogika dialogu" [w:] "Edukacja alternatywna"

    !!!PROSZę O POMOC!!!

    wszystkie pozostałe mam




    Temat: Wykład Pracowni Alternatywnego Wychowania
    KOŁO NAUKOWE
    PEDAGOGIKI
    i
    PRACOWNIA ALTERNATYWNEGO
    WYCHOWANIA

    ZAPRASZAJĄ NA OTWARTY WYKŁAD

    który odbędzie się dnia13.03.2009 (piątek)
    o godzinie 12 45 – 14 00
    W AULI WYDZIAŁU NAUK O WYCHOWANIU
    PRZY UL. POMORSKIEJ 46/48

    NA WYKŁADZIE:
    - Zapoznasz się z funkcjonowaniem Pracowni Alternatywnego Wychowania
    - Poznasz strukturę placówki
    - Dowiesz się czym dokładnie zajmuje się placówka
    - Usłyszysz o metodach pracy z dziećmi i młodzieżą
    - Otrzymasz informacje na temat socjoterapii

    Pracownia przedstawi WAM również ofertę stażową oraz możliwość podjęcia szkolenia w Studium Socjoterapii.

    ZAPRASZAMY SERDECZNIE WSZYSTKICH ZAINTERESOWANYCH STUDENTÓW !!!

    Wykład jest wykładem obowiązkowym dla studentów II roku Pedagogiki Społecznej – w ramach zajęć z przedmiotu Wprowadzenie do socjografii społeczno-pedagogicznej.




    Temat: Pojęcia i systemy pedagogiczne - Szkoły alt. i kier. ped.
    1) Pedagogika psychologiczna
    a)funkcjonalizm -założenia (naturalizm i pajdocentryzm)
    b)założenia ruchu nowego wychowania
    c)założenia chyba progresywistycznej Deweya
    d)założenia pedagogiki behawioralnej
    2)założenia socjologizmu pedagogicznego
    3) Pedagogika kultury
    4)Antypedagogika
    7)Szkoły alternatywne: Summerhill -szkoła swobodnego wychowania
    Decroly`ego -szkoła dla życia przez życie
    Freineta
    Sjudaka
    Poststeinerowska Hiberniaschule

    Żeby zaliczyć kolosa to trzeba odpowiedzieć przynajmniej na 3 pytania,
    Notatki z lekcji chyba nie musze pisać bo pewno to wszyscy mają




    Temat: AP - pomoże ktos??
    Nie znalazłam żadnego forum dla członków AP dlatego szukam jakiegoś alternatywnego rozwiązania by znaleźć odpowiedzi na kilka pytań. Mam nadzieję że znajdę je na tym forum.
    Więc oto te pytania :
    1.Czy studia na kierunku Praca Socjalna można ukończyć jedynie na I stopniu? Czy jest możliwa kontynuacją na II stopniu?
    2.Na jakich warunkach odbywa sie "przejście" po ukończeniu I stopnia studiów na kierunku Praca Socjalna na II stopień studiów na kierunku Pedagogika społeczno-opiekuńcza?
    3.Jaki w roku 2006 był próg przyjęć na kierunki Praca Socjalna i Pedagogika społeczno-opiekuńcza (ilość punktów z podstawowej matury z Języka polskiego.

    Zwłaszcza interesuje mnie pytanie nr.3



    Temat: Skatepark, stowarzyszenie
    Macie tutaj troche info na temat tej alternatywy

    Stowarzyszenie Alternatywa BMX jest pozarządową młodzieżową organizacją non-profit. Nasze działania skupiają się na wspieraniu i rozwoju alternatywnych projektów i inicjatyw młodych ludzi. Realizowane projekty dotyczą czasu wolnego, sportów alternatywnych, sportów extremalnych, szeroko rozumianej kultury miejskiej, sztuki, filmu, fotografii i rozwoju młodych ludzi. Założona w roku 2003 z siedzibą w Łodzi organizacja zajmuje się promocją sportów extremalnych i alternatywnyw na spędzanie czasu w kreatywny sposób w mieście. Wśród członków Stowarzyszenia Alternatywa BMX są doświadczeni trenerzy, sportowcy, nauczyciele, koordynatorzy projektów i organizatorzy, graficy, filmowcy i artyści. Nasi wolontariusze to głównie młodzi ludzie w wieku 14 do 27 lat. Wiele z nich to studenci kierunków grafiki, zarządzania, fotografii i pedagogiki. Mamy ponad 20 członków i wolontariuszy w Łodzi i dwa razy więcej w innych regionach kraju

    # Współpraca przy projektach dotyczących sportów extremalnych i wydarzeń sportowych
    # Konsultacja / projekt Skateparków, Dirt-parków, Hopek BMX i innych obiektów



    Temat: Akcja Rekrutacja
    AKCJA
    REKRUTACJA

    Zapraszamy wszystkich zainteresowanych współpracą z Kołem Naukowym Pedagogiki do skontaktowania się z nami przez email:
    kolopedagogiki@gmail.com

    Sala 319 (III piętro budynku A, ul. Pomorska 44/46).
    Jesteśmy grupą aktywnych ludzi, organizujących akcje, spotkania, warsztaty, i... .
    Celem tych działań jest umożliwienie studentom zdobywania alternatywnych doświadczeń oraz promowanie nauki i kultury na naszym Wydziale.

    Do tej pory w Kole Naukowym Pedagogiki organizowaliśmy warsztaty, wystawy, spotkania z ciekawymi ludźmi, Festiwal Filmu Pedagogicznego, wizytowaliśmy placówki oświatowe, opiekuńcze i wychowawcze, przeprowadzaliśmy badania na naszym wydziale… Wydawaliśmy nawet własną gazetę - „Oświatufkę". Krótko mówiąc: twórczo pracowaliśmy i sumiennie się bawiliśmy.

    Naszym celem jest organizacja życia studenckiego, promocja kultury i nauki na naszym Wydziale, umożliwienie studentom zdobywania praktycznych doświadczeń, i… .
    Do stałych punktów w naszej działalności należy prowadzenie świetlicy profilaktycznej „Nadzieja" oraz organizowanie Festiwalu Twórczości.

    W najbliższym czasie rozpoczynamy, m.in.:
    - akcję Kół Języka Migowego,
    - działania Teatru Profilaktycznego wraz ze Stowarzyszeniem "Entraider",
    - współpracę ze Stowarzyszeniem Robinson Crusoe, realizującą Program Usamodzielniania Młodzieży z Domów Dziecka i innych instytucji opieki zastępczej.




    Temat: Nasze radości, sukcesy...
    a u mnie ostatnio jest tak, ze to, co mnie w jednej chwili smuci, zarazem potrafi mnie bardzo cieszyc
    przeprowadzamy sie, ale choc nie lubie przeprowadzek i zmian, ciesze sie na mieszkanko z ogrodkiem nieziemsko
    praca, ktora czas najwyzszy juz pisac .. zebrac sie nie moge i tak mi sie nie chce, ale zarazem nie moge sie doczekac, kiedy bardziej zglebie temat pedagogiki waldorfskiej, co moze za kilka lat zaowocuje wlasnym przedszkolem alternatywnym.
    nasza kicia - demolka, czyli gaja. jej glosna zabawa i miauczenie w srodku nocy potrafi byc czasami denerwujace, ale ogolnie to jest rozkoszna, dzieki niej i jej budzeniu przynajmniej nie spozniam sie do pracy, a rano jej mruczenie milo nastraja na caly dzien. wszystko jej mozna wybaczyc ..
    praca - zajmuje wiekszosc mojego zycia, ale jak cudownie obserwowac, jak maja zaczyna raczkowac i coraz wiecej kuma swiata, a mikolaj codziennie zaskakuje nas czyms nowym, jego texty nas rozbraiaja, niesamowicie wrazliwy z niego chlopiec, bardzo radosny i energiczny, uwielbia zwierzeta. dzis z samego rana, zanim jeszcze poszedl do przedszkola, obejrzelismy atlas kotow kilka razy i nakarmilismy pluszowa kicie
    no i milosc .. gdy ma sie przy sobie takiego danielka, jak moj, to sama radosc ..



    Temat: Kto jest kim na forum
    Hej, jestem Paweł.

    Uczę sie na II roku Bezpieczeństwa i II roku Pedagogiki. Lubię tematykę post-apo, prowadze grupe militarno - asg - survivalowo - wychowawczą (:P ), lubię też niszowo, alternatywne klimaty.. Mam wiele zainteresowan i zazwyczaj chodze w zielonym z słuchawkami na uszach:P

    To tyle:P



    Temat: Antropozofia- co to takiego?



    | Potrzebuje duzo informacji na temat filozofii R.Steinera i antropozofii.
    | Czy uwazacie, ze ma to jakis zwiazek z sekta???

    Steiner byl przez pewien czas sekretarzem generalnym niemieckiej sekcji
    Towarzystwa Teozoficznego mamdame Blawatskiej, dopóki nie skompromitowala
    sie sprawa z Krishnamurtim. W swojej koncepcji antropozoficznej Steiner
    odszedl od teozofii - zaczal od teorii barw Goethe'go i jego teorii
    biologicznych. Antropozofia byla i jest przede wszystkim szkola inicjacyjna,
    na która skladaja sie trzy wspólwystepujace systemy:
    1.  Zbiór cwiczen i medytacji sluzacych jednostce ludzkiej.
    2.  Swiatopoglad powstajacy w wyniku powyzszych doswiadczen; swiatopoglad
    pelniacy role przewodnika po swiatach duchowych (tzw. wyzszych swiatach).
    3.  Pelna propozycja budowy alternatywnej koncepcji kultury.
    W Warszawie w WOK-u na Elektoralnej Jerzy Prokopiuk prowadzi cykl wykladów o
    teorii poznania R. Steinera.
    Antropozofia sekta? Jakiej definicji slowa "sekta" uzywasz?

    daniel


    Mam w pewnym sensie duzy zwiazek z pedagogika waldorfska a wiec filozofia
    Steinera. Pare rzeczy mnie niepokoi.. Chetnie porozmawilabym na ten temat przez
    e-mail. Czy taka forma Ci odpowiada?
    Inka

      frankee.vcf
    < 1K Pobierz





    Temat: Konsultacje i zajęcia grupowe
    Zainteresowanych informujemy, że istnieje możliwość korzystania z:

    - konsultacji indywidualnych z pedagogiem specjalnym i logopedą. Konsultacje odbywają się w środy w godz. 16.30 – 18.30.

    Nasi specjaliści:
    Jolanta Wolska reedukator, neurologopeda
    Elżbieta Szmigielska pedagog specjalny, terapeuta integracji sensorycznej

    - warsztatów z dietetykiem - Anną Buławicką, które odbywają się raz miesiącu. Zapisy telefoniczne.

    - grupowych warsztatów logopedycznych dla dzieci młodszych. Zajęcia odbywają w soboty, w godz. 9.15 - 11.15 (I grupa), 11.30 - 13.30 (II grupa). Ilość miejsc jest ograniczona (w każdej grupie jest 8 - 9 dzieci). Zajęcia prowadzi: Alina Wójcicka pedagog specjalny, neurologopedia.

    Prowadzona przez nią terapia logopedyczna wykorzystuje elementy alternatywnej i wspomagającej komunikacji uzupełnione metodami Weroniki Sherborne, Dennisona, Knillów, pedagogiki zabawy i integracji sensorycznej oraz muzykoterapią.

    Prosimy o wcześniejsze uzgadnianie terminów spotkań z Elżbietą Kawecką - pod numerami telefonów (022) 663 10 13 lub 663 40 43.



    Temat: Konsultacje i zajęcia grupowe
    Zabawy przy muzyce i wspólne śpiewanie to nie tylko sobotnia forma relaksu dla dzieci młodszych i ich rodziców, ale także, a może przede wszystkim, kształcenie werbalnego i pozawerbalnego porozumiewania się, ćwiczenia rozwijające wyobraźnię, zdolność koncentracji uwagi i koordynację wzrokowo-ruchową.



    Organizowane przez Stowarzyszenie warsztaty logopedyczne dla dzieci młodszych prowadzone są profesjonalnie i niebanalnie przez neurologopedę i pedagoga specjalnego panią Alicję Wójcicką, na co dzień pracującą z dziećmi niepełnosprawnymi intelektualnie w jednym z warszawskich przedszkoli.



    Prowadzona przez nią terapia logopedyczna wykorzystuje elementy alternatywnej i wspomagającej komunikacji uzupełnione metodami Weroniki Sherborne, Dennisona, Knillów, pedagogiki zabawy i integracji sensorycznej oraz muzykoterapią.





    Organizatorzy zapraszają w soboty, po uprzednim uzgodnieniu terminu.



    Temat: Reiki w szpitalach...
    Od pewnego czasu przerzuciłam swoje zainteresowania z medycyny holistycznej na integracyjną, a egzamin z pedagogiki zdaję z tematu "Edukacja alternatywna" (jak ktoś słyszał o szkołach waldorfskich i metodzie Steinera to wie o czym mówię). I tak sobie dumam, że piknie by było, tylko kto to zrobi, jak, kiedy? Takie połączenie naturoterapii i medycyny konwencjonalnej byłoby zbawieniem dla wielu milionów cierpiących ludzi... Może ktoś się wybiera na medycynę?
    Btw. swego czasu otrzymałam wiadomość, że będę uczestniczyć w projekcie o nazwie "Centrum Rozwoju Holistycznego", i nawet przyśniło mi się gdzie i jak to będzie wyglądać Teraz nie pamiętam nazwy tej miejscowości, ale na drodze z Wałbrzycha do Wrocławia, prawie tuż przy szosie, stoi ogromna neogotycka budowla otoczona parkiem - robi niesamowite wrażenie, tym bardziej, że obecnie jest chyba opuszczona (mieściła się tam szkoła dla niepełnosprawnych, ale co jest tam teraz, nie wiem). Widywałam też sale wykładowe (czy raczej klasy), za oknami park, a w środku spotkałam m.in. Druida, Magot i Belle. Projekcje mojej chorej podświadomości, czy może moi opiekunowie usiłują mi wcisnąć pewne zadanie życiowe? Nie ukrywam, byłoby miło, ale wszystko jak zwykle o kant d*** potłuc z powodu finansów. Ech...



    Temat: KuglartFest 30-31 maja.
    KuglART FEST to pierwszy Festiwal Sztuk Kuglarskich w Trójmieście, na którym można będzie zobaczyć występy gwiazd polskiej sceny kuglarskiej.
    Ideą Festiwalu jest promocja alternatywnego cyrku i sztuk kuglarskich, zaprezentowanie i podkreślenie edukacyjnego aspektu żonglerki. Naszym celem jest przybliżenie nowych form cyrkowych i pokazanie, że żonglerka jest zarówno ciekawą formą spędzania wolnego czasu, jak i świetnym sposobem na doskonalenie swoich umiejętności.
    Nowy cyrk, którego idee oraz możliwości reprezentować będzie festiwal to dziedzina z pogranicza - czerpiąca inspiracje z pokrewnych sztuk scenicznych, dlatego na festiwalu zobaczymy nie tylko popisy kuglarskie, ale również pokazy tańca współczesnego czy bboyingu.

    Kuglartwo objęło patronat nad tą imprezą.

    Miejsce: Sopot, Park Łazienki Północne, Uniwersytet Gdański (warsztaty z pedagogiki cyrku)
    Termin: 30-31 maja.

    Więcej:
    Oficjalna strona KuglartFEST | Dyskusja | Galeria



    Temat: Say hello!
    Iza. 3 rok pedagogiki KUL. 1 rok anglistyki zaocznej Szacownej Uczelni. W życiu realnym jak i alternatywnym znana jako itanka.
    itanka.nieoficjalnie.pl
    Zainteresowania główne: pisanie tekstów, metal, malastwo olejne, metal, i... metal?
    Dołączyłam w ramach poszukiwań pomocy dydaktycznych i informacji



    Temat: Konferencja dot. nauczania w placówkach integrac. - Kraków
    9.30 – 10.00 Rozpoczęcie Konferencji przez Małopolskiego Kuratora Oświaty - Elżbietę Lęcznarowicz

    10.00 – 10.30 Nauczanie indywidualne i orzecznictwo do kształcenia specjalnego w szkole – Ewa Pohorecka, Dyrektor Ośrodka Wczesnej Pomocy Psychologicznej

    10.30 – 11.00 Współpraca integracyjnej szkoły podstawowej z krakowskimi przedszkolami – Justyna Sikorska-Grzyb, Dyrektor Zespołu Szkół Ogólnokształcących Integracyjnych nr 2

    11.00 – 11.30 Oferta edukacyjna dla dzieci z upośledzeniami umysłowymi i niepowodzeniami szkolnymi – Anna Pawlikowska, Psycholog Zespołu Szkół Specjalnych nr 10

    11.30 – 12.00 Rewalidacja uczniów z głębszą niepełnosprawnością w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym – Iwona Pasternak Pedagog Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego nr 4

    12.00 – 12.30 Przerwa – prezentacja EEG-Biofeedback dzięki uprzejmości dr Alicji Kubik

    12.30 – 13.00 Rola i zadania pedagoga specjalnego w pracy z zespołami integracyjnymi w szkole podstawowej – Urszula Grygier, Metodyk Urzędu Miasta Krakowa

    13.00 – 13.30 Biofeedback jako alternatywna forma terapii dzieci z niepowodzeniami szkolnymi – Alicja Kubik, lekarz medycyny

    13.30 – 14.00 Funkcjonowanie prywatnej szkoły specjalnej w Wielkiej Brytanii - Sylwia Part, Przewodnicząca Koła Naukowego Pedagogiki Terapeutycznej

    14.00 – 14.30 Rozwiązania edukacji dzieci niepełnosprawnych we Francji – Sandrine Leveque-Mallat

    Organizatorzy zastrzegają sobie
    możliwość zmian w przebiegu konferencji.



    Temat: czy ktoś ma może kontakt ze squattersami z Rotterdamu??????
    Siema, z tej strony Mala mieszkam obecnie na Zuidplain/Rotterdam i mam pytanko czy ktoś ma kontak ze squattersami/krakersami? Jestem na trzecim roku pedagogiki i piszę pracę na temat alternatywnych sposobów życia....chciałabym przeprowadzi kilka wywiadów z osobami mieszkającymi w squatach....może ktoś może mi pomóc...SERDECZNE DZIĘKI.
    mój e-mail adress to mlisicka@poczta.onet.eu



    Temat: Statut Młodzieży Wszechpolskiej a rzeczywistość.

    MW są również znani ze swoich dziwacznych pomysłów np. na pierwszym roku biologi na pedagogice nasza wykładowczyni poinformowała nas (bo czasem komentowała sprawy w kraju), że MW w związku, ze ma się odbyć Parada Równości, zrobią Pradę Onanistów
    Paradę Onanistów organizowała Akcja Alternatywna "Naszość", słynna z licznych niekonwencjonalnych akcji, nie MW. MW była raczej zaliczana do "homoseksualnych i heteroseksualnych bojówek", przed którymi domagali się ochrony



    Temat: Referat o Oazach
    Dzięki za pomoc

    Wyjaśnienie:
    Zajęcia nazywają się subkultury młodzieżowe. Jest to przedmiot realizowany w ramach studiów na kierunku pedagogika. Cel zajęć: poznanie różnych subkultur młodzieżowych ale też różnych kultur alternatywnych. Po co: kiedy będziemy pracować z dziećmi, młodzieżą ale też i dorosłymi dobrze jest wiedzieć czym się interesują i co jest dla nich ważne. Czym się charakteryzują punki, metalowcy, rastafarjanie, feministki, ekolodzy ale też oazowcy? Pewnie niektórzy z was znają z własnego doświadczenia to iż nauczyciele, rodzice, pedagodzy podchodzą lekceważąco do zainteresowań dziecka wykazując podstawową ignorancję.

    Moim zdaniem warto zachęcać i promować tolerancje i wzajemne zrozumienie ludzi o innych zainteresowaniach i poglądach. Stąd ta prezentacja. Nie chodzi o to aby zająć się tylko młodzieżą. Przecież metalowcem można być do końca życia. Jeżeli uważacie iż do oaz należy więcej ludzi starszych to w porządku, jest to dla mnie cenna informacja. Ale do oaz należą również młodsze osoby. Prezentacja ma służyć pokazaniu innym jakie są oazy. Chodzi o to by pracując z ludźmi rozumieć ich jak najlepiej.

    Dlatego też moje wcześniejsze pytania.




    Temat: Krótkie słowo "szanta" - Piotr Zadrożny

    "Neo-szanty (l.p. "neo-szanta", alternatywnie neoszanta) to termin określający współczesny gatunek muzyczny, często postrzegany w perspektywie złożonej ewolucji szanty tradycyjnej."

    To cytat : http://pl.wikipedia.org/wiki/Neo-szanty

    Umówmy się że szant po prostu nie ma
    to co obserwujemy na rynku muzycznym nazywa się neoszantą i w/g wikipedii jest współczesnym gatunkiem muzycznym
    Szanta jest zjawiskiem archeologicznym dlatego gatunkiem muzycznym nie jest

    Ewolucja swoje prawa ma

    Janusz!
    Czy zdajesz sobie sprawę z tego co robisz - termin neoszanta jest wymyślony "przed chwilką" przez Synchro - nie wiem czy się nawet obroni - a Ty na niej, jak na opoce nabudowywujesz kolejne teorie. I to autorytatywnie. Co daje Ci prawo do napisania, że szant nie ma? Spróbuj to logicznie udowodnić. Rozumiem, że napisałeś to na podstawie wniosków wyciągniętych z głębokiej wiedzy w temacie.
    To tez widzę nowa świecka tradycja teraz do listy obszarów na których zna się każdy Polak, oprócz medycyny, ekonomii i pedagogiki dołączy "szantologia". Hłe! Hłe!



    Temat: Pytania o EGZAMINY!!
    1 czym jest rzeczywistosc wychowawcza
    2 klasyfikacja celow
    3 funkcje celow
    4 podmiotowosc w pedagogice
    5 struktura wiedzy naukowej
    6 rozwój teorii wychowania
    7 antynomia
    8 strategie
    9 orientacje badawcze
    10 co to jest nauka

    co to jest wiedza przednaukowa, rzeczywistosc wychownia, zrodla teorii wych,
    zrodla celow, struktura wiedzy, co to jest nauka, wych alternatywne,
    pseudowychownie

    rzeczywistosc spoleczna, rzeczywistosc wychowawcza, poznanie przednaukowe,
    rodzaje teorii ze wzgledu na zasieg, co to jest nauka, etapy formulowania sie
    teorii, wspolczesne teorie wych., rodzaje orientacji badawczych, antynomia,
    wymiary podmiotowosci, zrodla celo wych, funkcje celow wych.

    to wkleiłam z poczty naszego kierunku, pytania przesłały dziewczyny z doradztwa



    Temat: Psychologiczno frustracyjny efekt zmutowanego jojo atakuje
    O ja filozofii nie cierpię Pamiętam, że jak jeszcze w liceum przeczytałam "¦wiat Zofii" to byłam zachwycona, ale pół roku filozofii na uczelni to był koszmar, jak czytałam Ajdukiewicza to się zastanawiałam po co ludzie sobie tak strasznie komplikowali życie i że im na prawdę musiało się porz±dnie nudzić Ja jestem na chemii i w tym roku robiłam kurs pedagogiczny i bardzo spodobała mi się psychologia Tylko ta psychologia bardziej życiowa, nie za¶ teorie i regułki, choć na szczę¶cie doktor nie wymagał od nas takiej wiedzy. Podobała mi się też pedagogika, ale w tych strefach, w których pochodziła od psychologii, bo niestety tam, gdzie wywodziła się z filozofii, to był dla mnie koszmar. Ja preferuje jednak wiedzę bardziej użyteczn± i praktyczn±, choć przyznam szczerze, że bardzo poci±ga mnie wszelka mitologia i religioznawstwo podobnie jak medycyna alternatywna, ale niestety nie mam czasu aby się tym zajmować



    Temat: Nasi sKOŁOwani studenci :)
    ale sie rozpisalas ...

    ja nazywam sie Anna Zarebska w tym roku jestem "v-ce" przewodniczącą KNP. Studiuję pedagogikę społeczną (II rok) i psychologię (IV) rok.

    Ponad robię również przyjemniejsze rzeczy :
    - pracuję jako stażystka z dziećmi z Młodzieżowego Ośrodka Socjoterapii
    - zajmuje się porozumieniem między naszym kołem a organizacją Pracownia Alternatywnego Wychowania

    Prywatnie:
    - właścicielka 3 kotów
    - lubię majstrować w kuchni
    - lubię poznawać świat i ludzi oraz jak się wokół mnie dużo dzieje

    Jestem otwarta na zmiany (staram sie byc w kazdym razie) i mam nadzieje, podobnie jak przedmowczyni, ze nasze kolo rozszerzy sie o nowe buzie..wiec zapraszam !!!




    Temat: Ludzieeee zwarjooooooooooooooowałem PYTANIA NA JUTRO ROZDAJE
    1.Pedagog-nauczyciel-wychowawca : Zdefiniuj wymienione trzy pojęcia uwzględniająć ich wieloznaczność, zilustru przykładami.
    2. Uzywająć naukowego języka z pedagogiki wyjaścnij dylemat zawarty w pytaniu pseudo-Plutarha ,,Dusza lidzko to naczynie do napelnania czy ognisko do rospalenia"
    3. Wymień alternatywne koncepcje XX wieku i omów jedną z nich
    4 BRAKKKKKKKKKK



    Temat: współczesne kierunki pedagogiczne - egzamin

    alternatywną formą uzyskania zaliczenia jest napisanie pracy n/t pedagogiki w postmodernizmie (przynajmniej 20 str.)

    trzeba korzystać z różnorodnej literatury (ok. 10 pozycji, nie muszą to być książki - mogą być np. artykuly)

    w pracy nalezy zestawic postawy przeciwnikow (krytyków) i zwolennikow postmodernizmu, dokonac porównania stanowisk, pokazac na czym polega ich odmiennosc

    krytycy: Andrzej Bronk, Wierzbicki, Jaroszyński (KUL) (4-5 poz.)
    zwolennicy: Melosik, Szkudlarek, Wiktowski (3-4 poz.)

    przydatne źródło: kwartalnik Inst. JPII KUL "Etos" (jest jeden numer w całości poswięcony postmodernizmowi, dodatkowo pojedyncze artykuly w innych numerach)

    osoby, ktore napisza bardzo dobre prace, wykazą głebokie zrozumienie tematu i dostana 5 - zostana zwolnione z egzaminu
    osoby, ktore dostana 4 - na egzaminie beda mialy o jedno pytanie mniej (i w tym momencie czlowiek zaczyna sie zastanawiac, co sie bardziej oplaca...)

    termin oddania pracy to 14 stycznia




    Temat: Książeczki o antypedagogice.
    mam zamiar pisac prace licencjacka nt. antypedagogiki, pedagogiki alternatywnej i/lub przedszkoli wegetarianskich, edukacji ekologicznej.
    w najblizszym czasie pewnie bede miala jakies wlasne pozycje na ten temat, wowczas moge pozyczyc



    Temat: Stowarzyszenia Pedagogiki Alternatywnej
    CO SADZICIE NA TEMAT JEGO DZIAłALNOSCI??



    Temat: Humanizm kontra behawioryzym
    Jacol
    Może słowa dr Ewy Filipiak przekonają Ciebie.
    "Decyzję Ministerstwa Edukacji Narodowej o przyjęciu nowej koncepcji programu kształcenia ogólnego jako podstawy do wielkiej zmiany w polskiej szkole poprzedziły dyskusje(...) Na pytanie " Jaki jest polski model edukacyjny? - dziś można dać odpowiedz, iż zakładany to zapewne model określany jako antycypacyjno - twórczy (Lewowicki, 1990), w pełni umożliwiający realizację idei ksztalcenia podmiotowego, humanistycznego, tworzącego rzeczywiste warunki rozwoju i samorozwoju. Taki model jest możliwy do realizacji w szkole autentycznie twórczej, będącej miejscem życia, środowiskiem dzialania i kontekstem rozwoju trzech grup ludzi, tzn. Dzieci - uczniów, dorosłych nauczycieli i rodziców (Brzeziński, 1992).
    Wiem, że trudno oderwać się od, uważanych za pewne i priorytetowe, koncepcji. Zwłaszcza, że te pogłądy były zakorzeniane w środowisku pedagogów od zarania zmian ustrojowych po drugiej wojnie światowej. Wychowanie ideologiczne oparte na przesłankach behawiorystycznych wytworzyły w nas stereotypy, że tak trzeba, że inaczej nie można dla dobra dziecka. ale czy nna pewno? O jednym już pisałam. W przeważającej liczbie przesępstw dotyczących pobić i innych aktów przemocy, względem dziecka, dokonują absolwenci różnego typu szkół specjalnych.
    Teoretycznie dzieci uczący się w omawianych typach szkół mają możliwość powrotu do placówki masoweaj. Praktyka jednak wyglada inaczej. Uczniowie z dysfonkcjami intelektualnymi wynikłymi z przyczyn patologicznego środowiska, podejmując naukę w tego typu szkołach nie wracaj do edukacji masowej. Dlaczego? Myślę, że odpowiedz, poza innymi wątkami, brzmi: szkolnictwo specjalne tkwi w letargu. Czy nie czas je obudzić?
    Dlaczego w innych krajach szuka się nowych rozwiązań a my ciągle, uparcie tkwimy w starym. Moja córka nie będzie naukowcem, nie zdobędzię szczytów władzy ani kierowniczych stanowisk, ale może być szczęśliwym wartościowym człowiekiem i tym zdobędzie więcej niż niejeden uważający się za personę osobnik.
    Czy „homo bonus” nie brzmi lepiej niż "homo sapiens".
    B. Piątkowska stwierdziła: "...nie każdy cel jest wartością, ale każda wortość winna być celem...". Prawda niepodważalna!
    By jednak tak się stało potrzebuję ludzi, którzy pomogą jej się rozwinąć na miarę możliwości a nie stłamszą ją i ugną udawadniając, że rację ma tem kto jest silniejszy, że ważniejszy jest ten kto potrafi dołożyć.

    Edukacja alternatywna to znaczy inna od podszechnie działającej, to rozwiązanie nowe. Dotyczy to zarówno struktur tworzenia, proksemiki, metod, treści kształcenia itd. Czyż więc nie jesteś przedstawicielem pedagogiki alternatywnej? Co do innych informacji, przepraszam widocznie nastąpiła pomyłka co do Twojej osoby.




    Temat: Mały wegetarianin w przedszkolu

    A zajączek wielkanocny od wieków odwiedza dzieci na Śląsku

    Rzecz nie w zajączku, a w przekazie istoty Wielkanocnych Świąt.

    I jeszcze ze strony , o której wspomnieałam wyżej:

    Zagrożenia szkół steinerowskich
    Po pobieżnym zapoznaniu się z systemem steinerowskim jawi się on jako tożsamy z chrześcijaństwem, ale taki nie jest.
    Szkoła daje poczucie bezpieczeństwa i radość uczenia się, ale rezygnuje ze stawiania wymagań, a wychowywanie bez stresów wpływa negatywnie na dalszy rozwój dzieci.
    Szkoły te są eksperymentem nie tylko pedagogicznym, ale i alternatywną propozycją światopoglądową.
    W szkołach steinerowskich nie można pracować nie będąc antropozofem.
    Szkoły te promują antropozofię, czyli wiedzę ezoteryczną, poznanie nadzmysłowe. Antropozofia jest szkołą inicjacyjną, szkołą wtajemniczenia, systemem metod przemiany i rozwoju człowieka ku cywilizacji alternatywnej czyli do stworzenia nowego chrześcijaństwa, nowej sztuki, nowych form nauki, nowej pedagogiki, nowej medycyny itd.
    Promują synkretyczny religijny światopogląd. Antropozofia nie jest religią, ale drogą lub metodą poznania Boga, świata i człowieka na bazie wielu światopoglądów i różnych religii.
    Promuje się praktyki parareligijne, nawiązujące do ekologii, rolnictwa, medycyny.
    Promuje się medytacje wschodnie z otwieraniem się na "świat ducha", który nie jest równoznaczny z Bogiem.
    Antropozofia dopatruje się "ducha" w materii, równocześnie w kamieniu, roślinie, zwierzęciu i człowieku.
    Szerzy się wiarę w reinkarnację, ale rozumianą w nawiązaniu do teorii ewolucji Darwina.
    Biblia interpretowana jest w świetle wiedzy tybetańskiej. Objawienie jest więc poprawiane.
    Jezus nazywany jest Wielkim Duchem Słonecznym, Duchem Ziemi, Impulsem Chrystusa itd

    Kościół przeciwko
    W Sulejówku w 2000 r. odbyła się konferencja diecezjalnych duszpasterzy rodzin na temat steineryzmu. Grono dyskutantów stwierdziło że: STEINERYZMU NIE DA SIĘ POGODZIĆ Z CHRZEŚCIJAŃSTWEM, i że rodzice nie powinni posyłać dzieci do takich szkół.

    Tylko pozytywy
    Teoretycy steineryzmu podają, że szkoły takie skończyli sławni ludzie, np. Helmut Kohl. Jednakże przemilczają fakt, że jej absolwentką jest też słynna terrorystka lat sześćdziesiątych - Ulryka Meinhoff

    Pozdrawiam



    Temat: Para-mason za encyklopedia mundi..
    # Kto to jest para-mason Para-masonem może być każdy o kim nie wiadomo
    czy jest masonem a kto działa jak mason. Charakterystyczne są m.in.
    następujące cechy (za ks. A. Zwoliński, J. i M. Giertychami, S. Krajskim):

         * tolerancja (liberalizm)  - :))))
         * ekologizm                                - :)))))))))))))
         * aborcja, eutanazja               !!!
         * homoseksualizm   !!!
         * popieranie sekciarstwa, uniwersalizm :)))
         * popieranie teozofii, antropozofii, pedagogiki waldorfskiej
         * promocje filozofii wschodu, manicheizm (uznanie że kult demona
    jest równo-silny z kultem Boga) :)))))
         * zwalczanie religijnej szkoły, prasy, TV, radia :)))))))))))))
         * dążenie do rozdziału Kościoła od Państwa !!!!
         * propagowanie ślubów, rozwodów cywilnych :)))
         * żądania reform w Kościele (śluby księży, rozwody, kapłaństwo
    kobiet) :))))))))
         * usuwanie religii i symboli religii (szczególnie katolickich) z
    życia publicznego, szkół, konstytucji :))))))))))
         * propagowanie wolności religijnej przy jednoczesnym oskarżaniu
    katolicyzm o brak tolerancji :)))))))))
         * nieograniczona wolność prasy :)))))))
         * usuwanie różnic między płciami (feminizm, homoseksualizm)
         * wolność dla reklamy używek
         * promocja subkultur (rock, disco, techno, fani sportowi ...)
         * medycyna alternatywna, astrologia, magia, wróżbiarstwo,
    bioenergoterapia, różdżkarstwo, homeopatia
         * działalność w Rotary, Lions, Soroptymistkach, YMCA
         * współpraca z fundacjami typu Fundacja Batorego, Fundacja
    Rockefelera instytut IDEE
    * udział w klubach typu Bilderberg

    Widzicie??? nie dosc, ze jestesmy paranaukowcami, to w dodatku jestesmy
    para-masonami !! o!
    ;)))

    Jesli nie jestes katolikiem - jestes para-masonem.

    Szanowanko
    McKey
    Para mason :))





    Temat: Praca : Oferowana
    Nauczyciel wychowania przedszkolnego - rehabilitant - Łódź, łódzkie

    Fundacja Pomocy Dzieciom http://kolorowyswiat.org

    Rodzaj pracy: Pełny etat

    Rodzaj umowy: Na czas określony

    Ilość wakatów: 1
    W związku z planami uruchomienia przez Fundację - Centrum Integracji Dzieci z Porażeniem Mózgowym w Łodzi - placówki świadczącej kompleksowe usługi w oparciu o koncepcję Nauczania Kierowanego poszukujemy pełnych zapału i wiary w sukces nauczycieli wychowania przedszkolnego - rehabilitantów.

    Do głównych zajęć /obowiązków osoby zatrudnionej na tym stanowisku będzie należało:

    * prowadzenie indywidualnych i grupowych zajęć rehabilitacyjno - edukacyjnych z dziećmi z MPD tj. z zaburzeniami neurologicznymi i rozwojowymi, zaburzeniami napięcia mięśniowego, opóźnieniem rozwoju psychoruchowego, wadami wrodzonymi, schorzeniami narządu ruchu etc;
    * ustalanie indywidualnych planów rozwoju poszczególnych dzieci i grupy;
    * współpraca z opiekunami dziecka pod kątem kontynuacji działań w warunkach domowych

    Wymagania

    * ukończone studia wyższe uprawniające do pracy na stanowisku nauczyciela wychowania przedszkolnego w niepublicznej placówce dla dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym (preferowana - fizjoterapia z odpowiednim przygotowaniem pedagogicznym, pedagogika specjalna, oligofrenopedagogika, tyflopedagogika, neurologopedia);
    * umiejętnośc pracy z dziećmi;
    * doświadczenie w pracy z dziećmi z MPD;
    * znajomość zagadnień środowiska osób niepełnosprawnych;
    * empatia oraz radość z niesienia pomocy innym;
    * umiejętność pracy w grupie;
    * zaangażowanie, otwartość;
    * dokładność i rzetelność w wypełnianiu obowiązków;

    Mile widziane

    * ukończenie kursów: Metoda Peto, NDT- Bobath, PNF, Terapii Manualnej, wspomagających i alternatywnych sposobów porozumiewania się, etc.
    * gra na instrumencie;
    * umiejętności wokalne.

    Informacje dodatkowe

    Wykształcenie: Wyższe magisterskie

    Minimalne doświadczenie: Od 3 do 5 lat



    Temat: prace magisterskie o DeCentrum
    UNIWERSYTET MIKOŁAJA KOPERNIKA
    WYDZIAŁ HUMANISTYCZNY
    INSTYTUT PEDAGOGIKI

    MICHAŁ MAŚLIŃSKI

    Rozwój i funkcjonowanie skłotów
    Na przykładzie działalności polskiego skłotu „DeCentrum”

    Praca magisterska
    napisana pod kierunkiem
    prof. Zbigniewa Kwiecińskiego

    TORUŃ 2005

    (...) Istnieje moim zdaniem jeszcze jedna alternatywa, furtka w funkcjonowaniu
    ruchu skłoterskiego w Polsce. Nie będzie tak w każdym przypadku,
    jeśli zaistnieją powyższe już omówione, ale ten typ już ujawnił swoje
    oblicze. Jest to taktyka zgodna z filozofią Hakim Bey`a i dotyczy
    Tymczasowych Stref Autonomicznych. Skłot może być, jak już
    próbowałem pokazać wcześniej, alternatywną instytucją kulturalną, ale
    jak mówi mój rozmówca jest to raczej w przypadku „DeCentrum” zjawisko.
    Zjawiskowość właśnie jest przyszłością skłotów. Ich
    incydentalny charakter, proces zamierania, który jest wpisany w ich
    istnienie. Często odnosi się to do świadomości samych uczestników,
    wiedzą że prędzej czy później ich miejsce – skłot zostanie zlikwidowane.
    Na pytanie dotyczące problemów i zagrożeń „DeCentrum” mój rozmówca
    nie tylko w pełni je sobie uświadamia, ale liczy się z tym, że istnieje
    możliwość zakończenia funkcjonowania w jakiejś bliżej nieokreślonej
    przyszłości. Ta „taktyka znikania” to zatem żadna śmierć czy klęska, to
    samoistne oddziaływanie na ludzi poprzez incydentalne zaistnienie (...)

    badania były robione na wakacjach 2004

    http://decentrum.bzzz.net/magazyn/txt




    Temat: Nauczycielka konta Linux


    A skąd wiesz, że nie wyznaczono narzędzia?

    dostępne w pracowni.


    Ale po pierwszej wykonanej prezentacji. Nie rób z dziecka głupiego. Zaraz
    stwierdzisz, iż dziecko wiedziało, że to na windows, a jednak z racji
    wrodzonej arogancji zaczęlo kombinować na MDK.
    Albo, że rodzice tej uczennicy nie zapewniają jej dobrych warunków...
    Przewracasz wszystko do góry nogami. Wcześniej pisałeś, że do ciebie na
    kółka wyrównawcze nikt nie chodzi. Może nudzisz... (żartuję ;))

    Ale tu do cholery nie chodzi o system, ani o to gdzie i na czym dziecko może
    odrabiać zadanie. Chodzi o brak jakiejkolwiek próby rozwiązania
    problemu bez kategorycznej odmowy zezwolenia użycia alternatywnych
    narzędzi.

    Parafrazując... na tym kółku też jesteś tak autorytatywny? Może masz
    tam same windows'y, nie umiesz nikogo zainteresować.
    A może boją się twej aytorytatywnej postawy... Może brak pozytywnych
    relacji i niska komunikatywność (jednostronna - nauczyciel mówi zamiast
    słuchać)
    Postaw się w sytuacji tej nauczycielki. Spróbowałbyś coś zaradzić?
    Jakiś LiveCD choćby. Wiem... trzeba wiedzieć co to LiveCD - ty
    znalazłbyś rozwiązanie, jej pozostało tylko odmówić.

    I na koniec (bez urazy oczywiście):
    - te zajęcia wyrównawcze to skąd się biorą?
      Uczniowie nie mają dostępu do komputera/internetu, nie chodzą na
      zajęcia, są mniej zdolni, czy nauczyciel nie zawsze jest w stanie
      wykonać swą pracę tak jak należy: rzetelnie i z troską o korzyści
      ucznia.

      Jeżeli to ostatnie to należy się zastanowić nad wprowadzeniem
      nowych elementów i środków przekazu. Uczą o tym na pedagogice,
      którą każdy nauczyciel zaliczyć musi.
      A próby zapobiegania takim zjawiskom powinny być uznawane za właściwe
      środki, a nie brak szacunku dla nauczyciela i jego metod.
      Gubimy cel...

    pozdrawiam





    Temat: Wydawnictwo MAG
    Neil Gaiman Michael Reaves
    InterŚwiat

    Mistrz opowieści Neil Gaiman i nagrodzony Emmy pisarz science fiction Michael Reaves połączyli swe siły i stworzyli niesamowitą historię o magii, nauce, honorze i przeznaczeniu pewnego wyjątkowego chłopca – i innych jemu podobnych.

    Joey Harker nie jest bohaterem.
    W istocie potrafi się zgubić nawet we własnym domu.
    Lecz pewnego dnia Joey naprawdę się gubi. Ze swego świata przechodzi do innego wymiaru.
    Wędrówka między światami ściąga na niego uwagę dwóch straszliwych potęg. Armie magii i nauki zrobią wszystko, byle zdobyć jego moc, umożliwiającą podróże między wymiarami.
    Odkrywszy, jak wielkie zło czynią obie potęgi, Joey dołącza do armii, złożonej z różnych wersji samego siebie, pochodzących z alternatywnych Ziemi i bez wyjątku dysponujących podobną mocą. Razem gotowi są walczyć w obronie wszystkich światów.

    Wydawnictwo Mag
    Data wydania: 26 listopad
    ISBN: 978-83-7480-
    Stron: 224
    Oprawa: twarda
    Format: 125x195
    Cena det.: 23,00

    Dan Simmons
    Hyperion

    Nowe, poprawione, wydanie najsłynniejszej powieśći fantastyki naukowej wszechczasów - klasyka gatunku.
    Doskonała, przepiękna edycja. W przygotowaniu kinowa superprodukcja w reżyserii Martina Scorsese.

    W obliczy zbliżającej się nieuchronnie międzygalaktycznej wojny na planetę Hyperion przybywa siedmioro pielgrzymów: Kapłan, Żołnierz, Uczony, Poeta, Kapitan, Detektyw i Konsul. Mają za zadanie dotrzeć do mitycznych grobowców, by znaleźć w nich budzącą grozę istotę. Zna ona jednak, być może, metodę, która pozwoli zapobiec zagładzie całej ludzkości. Każdy z pielgrzymów będzie mógł przedstawić jej swoją prośbę, lecz wysłuchany zostanie tylko jeden. Pozostali będą musieli zginąć.

    Dan Simmons (ur. 4 kwietnia 1948 w Peoria w stanie Illinois) - amerykański pisarz science fiction. Laureat wielu nagród i wyróżnień (m.in. Nagrody Hugo i Nagrody Locusa w 1990 r. za powieść Hyperion).
    Stopnie naukowe zdobywał w Webash College - licencjat oraz na Uniwersytecie Waszyngtona w St. Louis - stopień magistra w dziedzinie pedagogiki. Od tego czasu, czyli roku 1971, przez kolejne 18 lat pracował jako nauczyciel w szkole podstawowej.
    Simmons należy do nielicznego grona pisarzy, którzy nie trzymają się jednego ściśle określonego nurtu literackiego, lecz z równą swobodą piszą zarówno książki science fiction, horrory, fantasy, kryminały, jak i powieści historyczne.

    Data wydania: 26 listopad
    ISBN: 978-83-7480-074-7
    Stron: 524
    Oprawa: twarda
    Format: 150x225
    Cena det.: 49 zł



    Temat: Nowinki od Mamy Zosieńki :)
    Witajcie Kochani:-)

    Jesteśmy już po drugiej dawce Sulfuru, tradycyjnie Zosia się rozchorowała,
    ale to w tym przypadku bardzo dobry znak.
    Tak wiele się poprawia w zachowaniu i rozwoju Zosi, że w dziale "sukcesy
    Zosi" musiałabym co chwilkę coś dopisywać:-)))

    Leczenie biomedyczne zaczyna przynosić ogromne efekty:-)))
    Nowa terapia również ma pozytywne skutki. Po raz pierwszy od kilku
    miesięcy usłyszałam śmiech Zosieńki na zajęciach terapeutycznych.

    Po 6 miesiącach terapii behawioralnej i terapii metodą Weroniki Sherborne,
    postanowiliśmy z mężem zrobić KOLEJNY KROK. Wycofaliśmy się z klasycznych
    metod behawioralnych. Długo by pisać dlaczego odstąpiliśmy od tego typu
    leczenia. Są zwolennicy i przeciwnicy. Moim zdaniem terapia behawioralna
    jest dobrym początkiem do terapii właściwej, choć wielu terapeutów
    twierdzi że to najlepsza metoda pracy z dziećmi autystycznymi, my mamy
    odmienne zdanie. W dłuższej perspektywie czasu, behawioryzm zaczął
    przynosić więcej negatywnych skutków.

    Ponieważ w trakcie terapii behawioralnej równolegle prowadziliśmy inne
    metody terapii, mieliśmy porównanie jak Zosia pracuje i współpracuje z
    terapeutami i sprawą bezsporną stał się fakt, że największe efekty w
    postaci pojawienia się mowy, poprawy kontaktów społecznych, osiągnęliśmy
    właśnie dzięki alternatywnym metodą rehabilitacji Zosi.

    Począwszy od stycznia 2009 plan terapeutyczny Zosi obejmuje:

    1. Terapia metodą Dennisona

    2. Ruch Rozwijający Metodą Weroniki Sherborne

    3. Metoda malowania dziesięcioma palcami R.F. Show

    4. Elementy pedagogika zabawy

    5. Arteterapia

    6. Muzykoterapia

    7. Metoda Dobrego Startu

    8. Integracja Sensoryczna

    9. Dogoterapia

    Zosi wyjątkowo podpasowały te zajęcia:-)
    Nowe zajęcia niestety wiążą się z kolejnymi wydatkami.
    Dlatego też zwracam się do Was z ogromną prośbą o rozesłanie wśród swoim
    znajomych i przyjaciół drogą mailową informacji o następującej treści:

    "Jeśli chcesz wesprzeć malutką Zosię Jakubiec, która choruje na autyzm,
    wyślij proszę smsa:-)

    numer smsa 75880 o treść WALL ZOSIA

    koszt 1 smsa to zaledwie 5 zł plus Vat.

    Liczy się każda złotóweczka.
    Twój sms daje Zosi szanse na powrót do zdrowia!

    Z góry dziękujemy z całego serca.
    Dorota i Marcin Jakubcowie- rodzice Zosi"

    Będę Wam bardzo wdzięczna za pomoc w rozsyłaniu informacji na temat akcji
    smsowej dla Zosieńki.
    Pozdrawiam cieplutko.
    Dorotka-mama Zosi



    Temat: w wyborach prezydenckich bede glosowal(a) na...
    Charakterystyczne są m.in. następujące cechy (za ks. A. Zwoliński, J. i M. Giertychami, S. Krajskim):
    o tolerancja (liberalizm)
    o ekologizm
    o aborcja, eutanazja
    o homoseksualizm
    o popieranie sekciarstwa, uniwersalizm
    o popieranie teozofii, antropozofii, pedagogiki waldorfskiej
    o promocje filozofii wschodu, manicheizm (uznanie że kult demona jest równo-silny z kultem Boga)
    o zwalczanie religijnej szkoły, prasy, TV, radia
    o dążenie do rozdziału Kościoła od Państwa
    o propagowanie ślubów, rozwodów cywilnych
    o żądania reform w Kościele (śluby księży, rozwody, kapłaństwo kobiet)
    o usuwanie religii i symboli religii (szczególnie katolickich) z życia publicznego, szkół, konstytucji
    o propagowanie wolności religijnej przy jednoczesnym oskarżaniu katolicyzm o brak tolerancji
    o nieograniczona wolność prasy
    o usuwanie różnic między płciami (feminizm, homoseksualizm)
    o wolność dla reklamy używek
    o promocja subkultur (rock, disco, techno, fani sportowi ...)
    o medycyna alternatywna, astrologia, magia, wróżbiarstwo, bioenergoterapia, różdżkarstwo, homeopatia
    o działalność w Rotary, Lions, Soroptymistkach, YMCA
    o współpraca z fundacjami typu Fundacja Batorego, Fundacja Rockefelera instytut IDEE
    o udział w klubach typu Bilderberg
    . Dlaczego nie masoneria Masoneria (albo raczej masonizm) opiera się stwierdzeniu że Diabeł jest takim samym bytem jak Bóg (zło jest tak samo silne jak dobro). Bóg jest Panem nieba, szatan jest więc panem ziemi, panem materii. Należy się mu na ziemi kult boski. Starożytni używali tego samego słowa na święty i przeklęty - oznaczało to poświęcony dobremu lub złemu bóstwu. Stąd powstał pomysł panteonu - ołtarza wszystkich bóstw. W tym temacie masoneria wspiera się na filozofiach starożytnych od kabały, buddyzmu, poprzez animizmy, szamanizmy, katarów, manihejczyków, aż do współczesnego New Age'u. O tej ideologii się nie mówi ale równouprawnienie dobra i zła (liberalizm, relatywizm) leży u podstaw wszystkich wymienionych wyżej charakterystycznych cech masońskich. O ile więc dla ateisty sprawa nie ma znaczenia (może) to dla katolika nieuznanie masonierii powinno być oczywistością. (vide papieże, kięża zajmujący się tematem, Katechizm Kościoła Katolickiego)

    O ku_wa . Jak mocno zgietym psychicznie trzeba byc zeby wierzyc w takie rzeczy. Wychodzi mi, ze jestem wypisz-wymaluj masonem. Bramy do rzadzenia swiatem stanely przede mna otworem (pod warunkiem, ze Leszek Bubel nie wygra wyborow).



    Temat: MAMUSIE,CIĘŻARÓWECZKI I PRZYSZŁE MAMUSIE 84,85,86,87,VOL.11
    albo

    Pedagogika Opiekuńczo - Wychowawcza

    Absolwent studiów zawodowych na kierunku pedagogika (specjalność - pedagogika opiekuńczo-wychowawcza) powinien dysponować podstawową wiedzę ogólnopedagogiczną, socjologiczną i psychologiczną niezbędną do zrozumienia społeczno-kulturowego kontekstu kształcenia, wychowania czy pracy opiekuńczo-wychowawczej oraz do konstruowania własnego rozwoju zawodowego. Ponadto powinien posiadać wiedzę na temat historycznych i współczesnych dokonań w dziedzinie pracy opiekuńczo-wychowawczej (ze szczególnym uwzględnieniem specyfiki funkcjonowania współczesnych systemów wsparcia rodziny i opieki nad dzieckiem, jak również światowych trendów w tym zakresie). Powinien także opanować praktyczne umiejętności w zakresie diagnozowania potrzeb dziecka i rodziny, planowania i realizacji działań opiekuńczo-wychowawczych ( w tym o charakterze profilaktycznym i terapeutycznym), komunikacji interpersonalnej, wzbogacania oraz doskonalenia swojej wiedzy i kompetencji w zakresie praktycznego działania oraz tworzenia własnego warsztatu metodycznego.

    Studia są podstawą do zdobycia rzetelnego przygotowania zawodowego, rozwinięcia umiejętności refleksyjnego spojrzenia na własną rolę zawodową oraz pogłębionego rozumienia rzeczywistości edukacyjnej. Absolwent uzyskuje podstawowe kwalifikacje zawodowe do pracy ( w charakterze wychowawcy, pedagoga, doradcy lub kuratora sądowego) w różnych placówkach opiekuńczo - wychowawczych, oświatowych, wybranych instytucjach pomocy społecznej i służby zdrowia, poradniach specjalistycznych, a także sądownictwie.

    Psychoprofilaktyka Społeczna

    Studiując na specjalizacji: Psychoprofilaktyka społeczna student uzyskuje niezbędną wiedzę teoretyczną z pogranicza pedagogiki i psychologii. Zdobywa umiejętności praktyczne w zakresie opracowywania programów profilaktycznych i organizowania zajęć, których celem jest zapobieganie zaburzeniom zdrowia psychicznego. Student psychoprofilaktyki poznaje zasady pracy profilaktycznej i terapeutycznej z dziećmi, młodzieżą, osobami dorosłymi.

    Studenci o specjalności psychoprofilaktyka zdobywają wiadomości nie tylko podczas wykładów i ćwiczeń, ale również w czasie praktyk, które odbywają między innymi w ośrodkach terapii uzależnień, poradniach psychologiczno-pedagogicznych, sądach, pogotowiach opiekuńczo- wychowawczych, schroniskach dla nieletnich. W procesie kształcenia dąży się do ukształtowania specjalisty w zakresie umiejętności swobodnego i efektywnego komunikowania się interpersonalnego, rozumienia relacji międzyludzkich oraz stosowania właściwych zabiegów, których celem jest rozwój indywidualny człowieka i zahamowanie lub niedopuszczanie do ujawnienia się nieprawidłowych zachowań, poprzez organizowanie działań alternatywnych, profilaktycznych w środowisku lokalnym.

    Zajęcia prowadzone są przez wyspecjalizowaną kadrę psychologów i pedagogów. W ramach ćwiczeń i laboratoriów studenci mogą realizować własne projekty i rozwijać swoje zainteresowania. W ciągu pierwszych dwóch lat studiów realizowane są przedmioty obowiązkowe głównie z zakresu pedagogiki i psychologii. Od trzeciego roku proponowane są przedmioty specjalizacyjne, m.in. Komunikacja interpersonalna, Psychologia rodziny, Metody pracy z rodziną w kryzysie, Psychoterapia indywidualna i grupowa, Twórczy rozwój człowieka, Trening kompetencji wychowawczych, Konstruowanie programów profilaktycznych, Formy wczesnej pomocy psychologicznej.

    Studenci mogą przynależeć do Koła Zainteresowań Psychologią, gdzie organizowane są spotkania z osobami doświadczonymi w pracy diagnostyczno- terapeutycznej oraz zajęcia praktyczne, warsztaty psychologiczne.

    Absolwent otrzymuje tytuł magistra pedagogiki ze specjalnością: Psychoprofilaktyka społeczna. Jest przygotowany do pracy w szkołach, gminnych ośrodkach pomocy społecznej, świetlicach socjoterapeutycznych, ośrodkach udzielających wsparcia osobom z zaburzeniami zachowania, nieprzystosowanym społecznie i ujawniającym trudności adaptacyjne.

    nie wiem na co sie zdecydowac



    Temat: zaproszenie
    dla przyszłych psychologów, pedagogów i nie tylko

    Witam : )
    Jak absolwentce Kopernika bardzo mi zależy, żeby ta wiadomość do Was
    dotarła. Wydział Pedagogiki i Psychologii obchodzi swój jubileusz - 30 lat
    istnienia. W związku z tym organizujemy sporo imprez, w tym wykłady otwarte
    dla studentów obecnych i przyszłych. Wiem, że uczniowe Kopernika są
    ambitni, więc pewnie będzie to cenna informacja : )

    Oto program imprez w skrócie:

    PIPSODNIE 2007, DNI WYDZIAŁU PEDAGOGIKI I PSYCHOLOGII
    UNIWERSYTETU ŚLĄSKIEGO

    30 LAT WYDZIAŁU

    Pod Honorowym Patronatem
    - Dziekana Wydziału Pedagogiki i Psychologii prof. zw. dr hab. Stanisława
    Juszczyka
    - Prezydenta Miasta Katowice Piotra Uszoka

    Zaproście swoich znajomych na Wykłady Otwarte!

    16.04.2007 PONIEDZIAŁEK

    09:30 Otwarcie wystawy zdjęć PiPs w obiektywie, miejsce: Klub Pod Rurą
    09:30 Rozpoczęcie Akcji Charytatywnej z Fundacją Bona Fides
    09:30 Specjalne wydanie gazety Ponad-to Kompendium Wiedzy dla Studentów
    10:00 Warsztaty ekologiczne, dr R. Kulik, Wydział Pedagogiki i
    Psychologii, następnie ok. godz. 11:00 sadzenie drzew w okolicy Wydziału
    we współpracy z Urzędem Miasta Katowice, zapisy: wyklady@op.pl
    12.00 Twórcze działanie w pracy z uczniem dorosłym, dr I. Wendreńska, s.8

    13.45 Twórcze działanie w grupie wielopokoleniowej, dr I. Wendreńska, s.
    209

    17.04.2007 WTOREK

    08:00 Start Dni Otwartych Wydziału
    10:00 Trening czyni mistrza, dr R. Kulik, s. 10
    10.00 Tożsamość człowieka w ponowoczesności, dr A. Roter, aula
    12:00 Neurochemia, dr hab. P. Łaszczyca, aula
    Zbiorowe zdjęcie studentów Wydziału
    15:30 Występ kabaretu w Klubie Pod Rurą dla studentów PiPsu

    18.04.2007 ŚRODA

    Udział Kół Naukowych w Festiwalu Nauki Uniwersytetu Śląskiego.
    08.15 Choreoterapia, terapia przez taniec, dr M. Śniarowska, s. 107
    10:00 Kurs Pierwszej Pomocy, zapisy: kea@us.edu.pl
    11:00 Pierwsza pomoc, jak przedstawić problem dzieciom?, zapisy:
    kea@us.edu.pl
    12.00 Aktywność jako podstawowy warunek uczenia się i rozwoju dziecka, dr
    B. Majkut-Czarnota, aula
    12:00 Biblioterapia, oblicza metaforycznego wsparcia, dr hab. K. Krasoń,
    Sala R.W.
    14:00 Psychologia Ja - Patologie Ja, dr R. Kulik, Sala Rady Wydziału
    14:30 E-learning - alternatywna forma nauczania, mgr T. Huk, zapisy:
    kea@us.edu.pl

    19.04.2007 CZWARTEK

    08:00 Wiosenna Wampiriada, współpraca: Regionalne Centrum Krwiodawstwa i
    Krwiolecznictwa, parking przed Wydziałem
    10.00 Dlaczego warto studiować psychologię?, dr E. Turska, aula
    11:30 Finał Akcji Charytatywnej, losowanie nagród wśród studentów i
    licytacja przedmiotów przekazywanych przez pracowników naukowych
    12:00 Tworzenie tekstów przez dzieci w wieku wczesnoszkolnym, ujęcie
    humorystyczne, dr M. Mnich, s. 203
    16:00 - Język w komunikacji interpersonalnej, dr E. Rostańska, s.201

    Uwaga: uczniów-kandydatów na studia prosimy o zapisy na wykłady na adres:
    wyklady@op.pl

    Partnerzy Akcji Charytatywnej na Wydziale:
    - Teatr Śląski
    - Filharmonia Śląska
    - Sphinx Restauracje
    - Księgarnia Liber
    - Punkt Ksero Partner (PiPs, IIp.)
    - Maciej Pilecki, ekspert języka migowego
    - Salon Fryzjerski Sandra, Korfantego 2
    - Bufet "Pod Rurą"
    - Księgarnia International House
    - Ponad-to

    Organizator: Samorząd Studencki, Wydział Pedagogiki i Psychologii

    Patronat medialny: Suplement, Ponad-to

    -> informacje, jak dotrzeć na Wydział znaleźć można pod adresem:
    http://www.us.edu.pl/uniw...ci/mapa/cen.php oraz
    http://www.ip.us.edu.pl/?fo_id=5204

    Mam nadzieję, że przybędziecie : )

    Osobiście polecam wykład dr hab. Piotra Łaszczycy we wtorek o 12:00 - pani
    prof. Zielińska na pewno pozwoli biolchemowi na ten wyjazd : )

    Gdyby były jakieś wątpliwości / pytania możecie się ze mną kontaktować (w tym temacie lub przez pm)

    Pozdrawiam : )



    Temat: Zaproszenie - PiPsodnie 2007
    Witam,
    Z przyjemnością informuję, że Wydział Pedagogiki i Psychologii obchodzi
    swój jubileusz - 30 lat istnienia. W związku z tym organizujemy sporo imprez, w tym wykłady otwarte dla studentów obecnych i przyszłych.

    Oto program imprez w skrócie:

    [center]PIPSODNIE 2007, DNI WYDZIAŁU PEDAGOGIKI I PSYCHOLOGII
    UNIWERSYTETU ŚLĄSKIEGO

    30 LAT WYDZIAŁU [/center]

    Pod Honorowym Patronatem
    - Dziekana Wydziału Pedagogiki i Psychologii prof. zw. dr hab. Stanisława
    Juszczyka
    - Prezydenta Miasta Katowice Piotra Uszoka

    Zaproście swoich znajomych na Wykłady Otwarte!

    16.04.2007 PONIEDZIAŁEK

    09:30 Otwarcie wystawy zdjęć PiPs w obiektywie, miejsce: Klub Pod Rurą
    09:30 Rozpoczęcie Akcji Charytatywnej z Fundacją Bona Fides
    09:30 Specjalne wydanie gazety Ponad-to Kompendium Wiedzy dla Studentów
    10:00 Warsztaty ekologiczne, dr R. Kulik, Wydział Pedagogiki i
    Psychologii, następnie ok. godz. 11:00 sadzenie drzew w okolicy Wydziału
    we współpracy z Urzędem Miasta Katowice, zapisy: wyklady@op.pl
    12.00 Twórcze działanie w pracy z uczniem dorosłym, dr I. Wendreńska, s.8

    13.45 Twórcze działanie w grupie wielopokoleniowej, dr I. Wendreńska, s.
    209

    17.04.2007 WTOREK

    08:00 Start Dni Otwartych Wydziału
    10:00 Trening czyni mistrza, dr R. Kulik, s. 10
    10.00 Tożsamość człowieka w ponowoczesności, dr A. Roter, aula
    12:00 Neurochemia, dr hab. P. Łaszczyca, aula
    Zbiorowe zdjęcie studentów Wydziału
    15:30 Występ kabaretu w Klubie Pod Rurą dla studentów PiPsu

    18.04.2007 ŚRODA

    Udział Kół Naukowych w Festiwalu Nauki Uniwersytetu Śląskiego.
    08.15 Choreoterapia, terapia przez taniec, dr M. Śniarowska, s. 107
    10:00 Kurs Pierwszej Pomocy, zapisy: kea@us.edu.pl
    11:00 Pierwsza pomoc, jak przedstawić problem dzieciom?, zapisy:
    kea@us.edu.pl
    12.00 Aktywność jako podstawowy warunek uczenia się i rozwoju dziecka, dr
    B. Majkut-Czarnota, aula
    12:00 Biblioterapia, oblicza metaforycznego wsparcia, dr hab. K. Krasoń,
    Sala R.W.
    14:00 Psychologia Ja - Patologie Ja, dr R. Kulik, Sala Rady Wydziału
    14:30 E-learning - alternatywna forma nauczania, mgr T. Huk, zapisy:
    kea@us.edu.pl

    19.04.2007 CZWARTEK

    08:00 Wiosenna Wampiriada, współpraca: Regionalne Centrum Krwiodawstwa i
    Krwiolecznictwa, parking przed Wydziałem
    10.00 Dlaczego warto studiować psychologię?, dr E. Turska, aula
    11:30 Finał Akcji Charytatywnej, losowanie nagród wśród studentów i
    licytacja przedmiotów przekazywanych przez pracowników naukowych
    12:00 Tworzenie tekstów przez dzieci w wieku wczesnoszkolnym, ujęcie
    humorystyczne, dr M. Mnich, s. 203
    16:00 - Język w komunikacji interpersonalnej, dr E. Rostańska, s.201

    Uwaga: uczniów-kandydatów na studia prosimy o zapisy na wykłady na adres:
    wyklady@op.pl

    Partnerzy Akcji Charytatywnej na Wydziale:
    - Teatr Śląski
    - Filharmonia Śląska
    - Sphinx Restauracje
    - Księgarnia Liber
    - Punkt Ksero Partner (PiPs, IIp.)
    - Maciej Pilecki, ekspert języka migowego
    - Salon Fryzjerski Sandra, Korfantego 2
    - Bufet "Pod Rurą"
    - Księgarnia International House
    - Ponad-to

    Organizator: Samorząd Studencki, Wydział Pedagogiki i Psychologii

    Patronat medialny: Suplement, Ponad-to

    -> informacje, jak dotrzeć na Wydział znaleźć można pod adresem:
    http://www.us.edu.pl/uniwersytet/studenci/mapa/cen.php oraz
    http://www.ip.us.edu.pl/?fo_id=5204



    Temat: Konsultacje i zajęcia grupowe
    KONSULTACJE SPECJALISTYCZNE I ZAJĘCIA GRUPOWE

    - konsultacje indywidualne z pedagogiem specjalnym i logopedą.

    Konsultacje odbywają się w środy w godz. 16.30 – 18.30.

    Specjaliści:
    Jolanta Wolska - reedukator, neurologopeda,

    Elżbieta Szmigielska - pedagog specjalny, terapeuta SI.

    Szczególnie zapraszamy rodziców małych dzieci. Specjaliści odpowiedzą na państwa pytania, podadzą sposoby, jakimi można wspierać rozwój, pomogą wybrać odpowiednie zabawki i zabawy.

    - grupowe warsztaty logopedyczne dla dzieci młodszych.

    Zajęcia odbywają w soboty, od godz. 10.00 w dwóch grupach (w jednej grupie jest 8 - 9 dzieci). Zajęcia prowadzi Alina Wójcicka pedagog specjalny, neurologopeda.

    Prowadzona przez nią terapia logopedyczna wykorzystuje elementy alternatywnej i wspomagającej komunikacji uzupełnione metodami Weroniki Sherborne, Dennisona, Knillów, pedagogiki zabawy i integracji sensorycznej oraz muzykoterapią.

    Terminy najbliższych spotkań: 8, 15, 22, 20 września.

    Ilość miejsc jest ograniczona.

    Prosimy o wcześniejsze uzgadnianie terminów z Elżbietą Kawecką - pod numerami telefonów (022) 663 10 13 lub 663 40 43, lub e-mail: ekawecka1@tlen.pl

    GRUPOWE ZAJĘCIA WSPOMAGAJĄCE ROZWÓJ

    Serdecznie zapraszamy dzieci w wieku roku do 5 lat na cykl zajęć edukacyjnych.

    Odbywać się będą w grupach wiekowych, a ich poziom dostosowany będzie do potrzeb dzieci.

    W programie wykorzystane zostaną metody: ruchu rozwijającego W. Sherborne, Marii Montesorii, kinezyterapii, muzykoterapii, pedagogiki zabawy, integracji sensorycznej. Dzieci będą uczestniczyć w zajęciach plastycznych i ruchowych oraz ćwiczeniach relaksacyjnych.

    W ramach ćwiczeń logopedycznych wykorzystane zostaną zabawy paluszkowe i rysowane wierszyki oraz MAKATON jako metoda wspomagająca.

    Proponujemy zajęcia:

    - dla dzieci od roku do 3 lat – „Masażyki i Wierszyki”

    - dla dzieci od 3 do 6 lat – „Klubik Malucha”

    MASAŻYKI I WIERSZYKI

    Przeznaczone dla dzieci i mam lub tatusiów. Odbywają się raz w tygodniu i trwają 60 min. Grupa pracuje pod kierunkiem dwóch terapeutów – pedagogów specjalnych.

    Celem zajęć jest stymulacja rozwoju dzieci poprzez wielozmysłowe doświadczenia. Dzieci już w tym wieku będą miały możliwość przebywać i bawić się w gronie rówieśników, a ich rodzice efektywnie spędzić czas ze swoim dzieckiem i oczywiście wymienić się doświadczeniami.

    Terminy: czwartki godz. 8:45 – 9.45.

    Ilość miejsc ograniczona.

    KLUBIK MALUCHA

    Zajęcia odbywają się w małych grupach i trwają 2 godziny zegarowe. Podzielone są na dwie części: w pierwszej odbywają się ćwiczenia ogólnorozwojowe, a w drugiej ćwiczenia ukierunkowane na stymulacje jednej strefy rozwoju. Zajęcia przedzielone są krótkim odpoczynkiem z możliwością zjedzenia małego śniadania. Głównym celem zajęć jest wspieranie rozwoju dzieci i przygotowanie ich do elementarnej nauki i samodzielności. Dzieci będą miały również możliwość zabawy w grupie rówieśniczej a ich rodzice poznania wiele pomysłów na ciekawą zabawę.

    Terminy: poniedziałki godz. 12:15 – 14:15

    Ilość miejsc ograniczona.

    Zapisy i informacje: Elżbieta Kawecka - pod numerami telefonów (022) 663 10 13 lub 663 40 43, lub e-mail: ekawecka1@tlen.pl



    Temat: Wasz matt na życiowym zakręcie...
    Ktoś mógłby z niesmakiem patrzyć na to, jak zawracam wam głowę swoimi problemami na tym forum, jednak myślę, iż skoro nasze grono jest raczej kameralne i mógłbym zaryzykować stwierdzenie, że przynajmniej odrobinę (choć – na razie - wirtualnie) się znamy, mogę zwrócić się do was z prośbą o poradę, czy chociaż się wyżalić...

    Jakiś czas temu większość z moich planów na najbliższe lata została brutalnie zmiażdżona przez nieubłagany los: Jako iż nasz PCPR, gdzie miałem od jesieni się „zahaczyć” i zarabiać na zaoczne studia, niedawno zrobił nieoczekiwaną reorganizację swoich struktur, także kadrowych, stanąłem w sytuacji, w której po trzymiesięcznym stażu czekać mnie będą dwa niezależne warianty:

    a) okazyjna praca za grosze w tej placówce
    b) bezrobocie

    Co za tym idzie, perspektywy związane ze zdobywaniem pieniążków na zaoczną edukację poszły się ... (ekhem).

    W naszym miasteczku raczej nie ma szans na znalezienie w miarę pewnej pracy, która dałaby mi przynajmniej kilkaset zł. miesięcznie na taki tryb edukacji. Oczywiście można teoretycznie próbować iść gdziekolwiek, ale w sytuacji, gdy – za przeproszeniem – zakłady wysrają mi umowę na miesiąc lub dwa jest to sytuacja raczej niepewna i ryzykowna, prawda?

    Zostają mi raczej już tylko studia dzienne (buahaha, sam siebie nie poznaję do cholery ) , lecz z tym również wiąże się problem finansowy. Moi rodzice nie będą mogli zafundować mi dziennych studiów, w których koszty wliczony miałby być akademik. Prawdę mówiąc, nasza sytuacja materialna jest taka, iż w ogóle jakiekolwiek studia, to życie z zaciśniętym pasem. I znów warianty mam dwa;

    a) znaleźć kogoś, kto chciałby wynająć 'na spółkę' jakieś taniutkie mieszkanko (aby płacić znacznie mniej „na głowę”, niż za akademik) w tej samej lokalizacji (czyli taki Poznań, o ile miałbym szanse się tam dostać)

    b) wybrać sobie takie studia, gdzie będę mógł sobie bezproblemowo dojeżdżać (jedynie bilet miesięczny byłby największym kosztem)

    Niestety najbliższe placówki, w których mógłbym studiować moją planowaną wcześniej socjologię znajdują się najbliżej we wspomnianym Poznaniu i Wrocławiu (który to Joaśka szczerze mi odradzała z różnych względów – wiele złego się nasłuchała). Dojeżdżanie na socjologii więc odpada.

    Mógłbym też zrezygnować z socjologii i udać się na studia, po których także byłbym wyspecjalizowany (o ile papierek ze studiów może o tym świadczyć) do prac, które chciałbym w przyszłości podejmować (chodzi oczywiście o pracę w takich placówkach jak ośrodki środowiskowe, socjoterapeutyczne, interwencja kryzysowa etc.), czyli pedagogika o stosownej specjalizacji. Wtedy mógłbym dojeżdżać do Leszna, gdzie droga zajmuje jakieś 1h20min i jakoś wyrobić. Konsultowałem to wszystko intensywnie z rodzicami (nie ukrywają, że wolą drugą opcję, zresztą szczerze mówiąc w takiej sytuacji też bym wolał), lecz Joaśka próbuje mi takie kombinacje wybić z głowy. Nie wyobraża sobie mnie gdzie indziej, niż na socjologii... Co ja o tym myślę, macie powyżej. Jeśli udałoby mi się znaleźć kogoś w Poznaniu w spr. wspomnianego taniego lokum to oczywiście fajnie byłoby siedzieć na tej socjologii. Na chwilę obecną jeszcze nie udało mi się jednak nikogo takiego znaleźć i obawiam się, że z tym kierunkiem musiałbym się pożegnać.

    Pocieszam się tym, że przecież nie muszę być żadnym specem od ekonomiczno-politologicznych pierdół, których jest na niej dość dużo, a do upragnionego celu mógłbym dążyć również tą drugą drogą... Zwłaszcza, że w naszym pedagogicznym stowarzyszeniu nadal mógłbym pozostać i czerpać z niego wszystko, co się da, nie tylko zdobywając przydatne umiejętności, ale też rozwijając CV o różne kursy i inne doświadczenia. Co o tym myślicie?

    Przyznam, że od dłuższego czasu jestem tym wszystkim cholernie przybity, zawiedziony i najzwyczajniej w świecie zły. Wy również możecie teraz patrzyć na mnie krzywo zestawiając to, co teraz napisałem z moimi wcześniejszymi deklaracjami. No cóż, życie po raz któryś z kolei zrobiło mi psikusa, a ja byłem zbyt pewny. Nie wiem, co mam robić, kogo słuchać, boję się, że są jeszcze jakieś alternatywne rozwiązania, których w swej goryczy nie mogłem dostrzec...

    Pozdrawiam gorąco.

    P.S. Chyba się do niektórych z was mocno przywiązałem, skoro już z takimi sprawami się zwracam...




    Temat: Kącik kulturalny - czyli Grillboysi polecają ...
    jedziemy dalej
    Rozpoczyna się "Kontrapunkt"

    "40. Ogólnopolski Przegląd Teatrów Małych Form

    Ilu szczecinian zdaje sobie sprawę z tego, że mamy tu do czynienia z tradycją wyjątkową w skali całej Polski? A przecież szczecińskie Małe Formy zaraz po Kaliskich Spotkaniach Teatralnych (za tydzień odbędą się po raz 45.) są najstarszym festiwalem teatralnym w Polsce.

    Kiedy nadchodzi wiosna, Szczecin na jeden tydzień staje się sercem teatralnym Polski. Przyjeżdżają tu aktorzy i reżyserzy z teatrów z całej Polski. W tym roku m.in. z Teatru Studio z Warszawy, Teatru im. Słowackiego w Krakowie, Teatru Polskiego w Poznaniu, Teatru im. Adama Mickiewicza w Częstochowie, Teatru im. Heleny Modrzejewskiej w Legnicy.

    Żeby zobaczyć, jakie przywieźli do Szczecina przedstawienia, przez pięć dni - od środy do niedzieli - ulicami Szczecina biegać będzie między teatrami Współczesnym, Pleciugą, Kaną a Zamkiem kilkuset wtajemniczonych. To festiwalowa publiczność, która dziennie zobaczyć musi co najmniej cztery spektakle. Sławomir Osiński, dyrektor SP 47, jeden z najwierniejszych bywalców festiwalu (od 1976 r.) przyznaje, że zdarzało mu się wielokrotnie brać w pracy urlop, żeby wziąć udział w festiwalu. - Jeśli nie będzie sztuki elitarnej, sztuka masowa też będzie się staczała po równi pochyłej - mówi. - Po to jest ten festiwal.

    Do bywalców co roku dołączają młodzi. W tym roku odkrywa "Kontrapunkt" Agnieszka Kołodziejszyk, 19-letnia studentka pedagogiki socjalnej US, która zgłosiła się do festiwalowego wolontariatu: - To dla mnie okazja, żeby zobaczyć mnóstwo spektakli z całej Polski. Naprawdę warto przyjść - mówi.

    W tym roku uczestnicy festiwalu zobaczą 13 spektakli konkursowych (teatrów repertuarowych, lalkowych, offowych z całej Polski), siedem towarzyszących, trzy koncerty, trzy warsztaty zakończone pokazem, wystawy, koncerty, sesja teatrologiczna. W jubileuszowym cyklu "Mistrzowie na bis" powtórzone zostaną dwa kultowe przedstawienia historii festiwalu - "Scenariusz dla trzech aktorów" z Janem Peszkiem i Mikołajem i Andrzejem Grabowskimi (bilety na to przedstawienie nie ma już od dwóch tygodni) oraz kapitalne "Szelmostwo Skapena" Teatru Montownia - które dziś zainaugurują festiwal.

    Dużą atrakcją będzie niewątpliwie kończący przegląd monodram "Belfer" Wojciecha Pszoniaka, który po raz pierwszy zagra w Szczecinie. - Bardzo się cieszy na ten występ - mówił wczoraj jego menadżer Zbigniew Marcinkowski.

    - "Kontrapunkt" to okazja, żeby zobaczyć najnowsze nurty i poszukiwania polskiego teatru w spektaklach kameralnych z niewielką obsadą w małej formie - zachęca Daniel Źródlewski, rzecznik festiwalu. - Przy konfrontacji dokonań uznanych twórców z eksperymentami twórców offowych.

    Dla gazety:

    Leszek Mądzik

    szef Sceny Plastycznej KUL-u w Lublinie

    Cenię sobie profil tego festiwalu. To jest jedyne miejsce, gdzie mogłem spotkać tak różne sposoby scenicznej ekspresji, tak różne optyki myślenia i formy teatralne w konfrontacji. I ja się cieszę, że już tyle lat trwa, i oby trwał jak najdłużej.

    Paweł Szkotak

    dyrektor Teatru Polskiego w Poznaniu

    Kontrapunkt jest nie tylko jednym z najstarszych, ale i jednym z najbardziej interesujących festiwali w Polsce. Ta oryginalna formuła, żeby na jednej płaszczyźnie kontrapunktowały się teatry repertuarowe, alternatywne, lalkowe, jest bardzo ciekawa dla mnie jako widza i twórcy

    z Wyborczej




    Temat: Metody pracy z dzieckiem niepełnosprawnym
    Odpiszę obszernie ale dopiero pod koniec tygodnia (czyli po środzie o której już wspominałąm)- ok?

    [ Dodano: 2005-05-16, 01:17 ]
    Obiecałam odpisać więc odpisuję:
    Wolałabym nie dzielić metod na typy niepełnosprawności (co dla jakich schorzeń), tylko na 2 grupy ze względu na to CO rehabilitują:
    1. METODY REHABILITACJI RUCHOWEJ:
    - Met. Vojty- stosowana przede wszystkim we wczesnej interwencji, polega na kształtowaniu prawidłowych odruchów poprzez wywoływanie ich za pomocą określonych ucisków
    - Met. NDT-BObath (popularnie znana jako met. dużych piłek)- kompleksowa forma rehabilitacji ruchowej, w której u dziecka (często w zabawie) kształtuje się intencjonalny ruch, w prawidłowych wzorcach ruchowych
    - met. Peto- nastawiona na maksymalną samodzielność dziecka met., wykorzystująca określone oprzyrządowanie (min. specjalne stoły) celem zapewnienia dziecku środowiska w którym samodzielność ta jest możliwa
    2. METODY REWALIDACJI UMYSŁOWEJ- i tu potrzebny będzie dłuższy opis. Pokuszę się o niego - przy czym mam świadomość, że niektórzy praktycy i naukowcy polemizowaliby z poniższymi uwagami, ale co tam- to ja zostałam poproszona o opis, więc opiszę

    Aktualnie powstawaje duża ilość nurtów, podejść i opcji terapeutycznych. We współczesnej psychologii i pedagogice zaobserwować można dwa podstawowe podejścia do tematu terapii:
    1. Monoterapeutyczne- zakładające stosowanie wyłącznie jednej metody terapii i nie łączenie jej z innymi opcjami terapeutycznymi czy też ich elementami
    2.Eklektyczne– z definicji zakładające łączenie elementów kilku podejść terapeutycznych w obrębie programu jednego dziecka. Należy stwierdzić, iż eklektyczne podejście w terapii charakterystyczne jest dla szkolnictwa specjalnego w Polsce.
    Aktualnie znanych i opisanych (choć w różnym stopniu rzetelności naukowej) jest około 40 metod i terapii wspomagających, wykorzystywanych w rewalidacji dzieci. Analizując ich zakres i założenia można pogrupować je w następujący sposób:
    A) METODY TERAPII- są kompleksowe (tzn. obejmują wszystkie lub wiele sfer rozwoju człowieka) oraz posiadają własny system pojęć i narzędzi badawczych: i tu mogę wymienić tylko 3 znane mi metody:
    - program ABA (terapię behawioralną)- bazujena uniwersalnych prawach uczenia się, i zakłada kształtowanie zachowań na wszystkich płaszczyznach rozwoju i funkcjonowania człowieka
    - terapia opcji- stosowana wg. mojej wiedzy wyłącznie do dzieci z autyzmem , polega na podążeniu przez rodzica i terapeutę za zachowaniami dziecka, naśladowaniu go, celem stworzenia mu poczucia akceptacji a natępnie uczeniu ale wyłącznie, rzeczy wybranych i akceptowanych przez dziecko
    - program TEACCH- postbehawioralny program, tak strukturyzujący otoczenie wokół dziecka, by było ono zrozumiałe i motywujace dla dziecka
    B) TERAPIE WSPOMAGAJĄCE- Dotykają zazwyczaj jednej sfery rozwoju człowieka, nie zajmując jednocześnie żadnego stanowiska co do innych sfer; można je łączyć w obrębie jednego programu z innymi metodami terapii. Mogę wymienić wiele, ale opisze tylko najważniejsze lub te mniej znane- ok?:
    - Integracja sensoryczna (S.I.)- już została gdzieś tu na forum opisana
    - Metoda Domana- Delacato- bardzo kompleksowa metoda z pogranicza usprawniania ruchowego i umysłowego, zakłada, że źćródłem zaburzonego rozwoju, jest nieprawidłowy przebieg kolejnych etapów rozwoju. Sama terapia polega na aranżowaniu sesji w których dziecko ma szanse przebyć "jeszcze raz" drogę przez te etapy rozwojowe. Z tą metodą wiąże się też czytanie globalne
    - Holding- met. stosowana wyłącznie do dzieci z autyzmem, polega na aranżowaniu sesji przytulania dziecka nawet wbrew jego woli.
    - Psychoterapia
    - Farmakoterapia
    - Kuracje mega, i witaminowe,
    - Muzykoterapia,
    - Hipoterapia,
    - Hydroterapia,
    - Dogoterapia,
    - Ergoterapia,
    - Logoterapia,
    - Terapia zabawowa- dyrektywna i niedyrektywna
    - Różne metody alternatywnej komunikacji (wspomagana komunikacja-FC, Makaton, Bliss, piktogramy, itd)
    - Metoda Veronic Sherbourne
    - Program Aktywności Knillów
    - Masaże i kinezyterapia
    - Psychodrama
    - Relaksacja
    - Metoda Montesori
    - Program Steinerowski
    - i inne

    UWAGA! Wszystkie opisy podaję w duuuuuuuuuuużym uproszczeniu, więc jeżeli ktoś jest specjalistą w danej metodzie i zechce doprecyzować, to bardzo proszę !

    Uffff, rozpisałam się :lol: Jeżeli coś Was szczególnie zainteresuje to mogę oczywiście rozszerzyć.......



    Temat: [RS]Jan Strelau-Psychologia: Podręcznik Akademicki
    [b]Psychologia: Podręcznik Akademicki - Tom I, II, III - Jan Strelau [Książki][/b]

    [img]http://www.gwp.pl/o/27/327b.jpg[/img]

    [b]Opis[/b]
    Studenci psychologii i wielu dziedzin pokrewnych (socjologia, pedagogika, prawo, medycyna, etnologia, politologia, kulturoznawstwo ), które z niej korzystają, mają do dyspozycji nowy, akademicki podręcznik psychologii. To trzytomowe dzieło bez wątpienia jest dużym osiągnięciem środowiska polskich psychologów, współpracujących pod kierunkiem Profesora Jana Strelaua z Wydziału Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego. Powstanie podręcznika jest ogromnym sukcesem organizatorskim redaktorów, autorów i edytorów. Trzeba bowiem uwzględnić, że trzy tomy podręcznika to ponad dwa i pół tysiąca stron tekstu, dobrze dobranych materiałów ilustracyjnych i relacji z fachowej literatury. W Gdańskim Wydawnictwie Psychologicznym zadbano o techniczną i edytorską staranność podręcznika, co również zasługuje na bardzo wysoką ocenę. Wydawca reklamuje dzieło jako podręcznik XXI wieku, zawierający najnowszą wiedzę psychologiczną. I tak jest w istocie, autorami podręcznika są bowiem badacze zajmujący się twórczo określonymi dziedzinami psychologii. Dzięki temu otrzymujemy wiedzę z pierwszej ręki, przesianą i uporządkowaną przez grono kompetentnych autorów i redaktorów. I chociaż podręcznik ten, jak każdy inny trud pracy naukowej, wymaga szczegółowych, fachowych recenzji krytycznych, to z pewnością nie ma do niego zastosowania starożytna maksyma, wedle której “Gruba księga to wielkie zło”.

    Studenci wnikający w strukturę psychologii jako dziedziny wiedzy o człowieku wiele skorzystają z omawianego podręcznika, niezależnie od tego czy rozpoczynają studia czy też je kończą. Jednakże w toku studiów trzeba mieć nieustannie na względzie, że rozległa wiedza o strukturze psychiki i mechanizmach regulacji zachowania może być porządkowana w różny sposób. Każdy podręcznik psychologii "zamyka" tę żywą, zmieniającą się i rozległą wiedzę, przedstawiając ją w formie swego rodzaju bazy wiedzy w ramach proponowanej w nim struktury pojęć, teorii, schematów interpretacyjnych. Podręcznik akademicki z prawdziwego zdarzenia, który tu prezentuję, dostarcza tego rodzaju wiedzy przedstawiając psychologię z różnych perspektyw. Możemy później tę wiedzę rozszerzać, korzystając z innych źródeł: prowadzonych dyskusji, oryginalnych artykułów, monografii, wyborów tekstów, materiałów dydaktycznych itp. Innymi słowy, studiując psychologię na podstawie określonej “bazy wiedzy” musimy też dbać o otwartość umysłu i rozwój krytycznej refleksji. Trzeba bowiem mieć na uwadze, że autorzy poszczególnych rozdziałów “Psychologii” formułują poglądy i stanowiska teoretyczne wymagające szczegółowych dyskusji i alternatywnych interpretacji.

    [b]Źródło: Pismo[/b]"Nowe Książki"
    [b]Format[/b]: *.pdf
    [b]Ilość Stron[/b]: ~2000
    [b]Język[/b]: Polski
    [b]Rok Wydani[/b]a: 2000
    [b]Wydawnictwo[/b]: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne

    [hide]

    [/hide]



    Temat: Najważniejsze zadanie szkoły
    Dlatego, że nie podałeś dotąd jak skutecznie byś uświadomił społeczeństwo na tyle, by świadomie brało udział w wychowywaniu swych latorośli.
    Rozmawiając z Tobą, tracę nadzieję czy to możliwe skoro każda możliwa propozycja wypada na "nie- bo to i tak nie zadziała...".
    Ale spróbuję, a co mi tam- na tym polega dyskusja:
    Zaczął bym od rozpoczęcia poważnej debaty publicznej. Nie para-giertychowskiej szopki, ale rzeczwej dyskusji.
    Gdybym posiadał niezbędną władzę lub wpływy (bo tak to sobie mogę mówić- ale załóżmy...)- na pewno poprosił bym o wsparcie w takiej debacie, jak również w poszukiwaniu konkretnych rozwiązań tych- którzy osiągleni sukcesy na danym polu.
    Teoretyków wychowania, pedagogiko (zarówno klasyc
    znej jak i alternatywnej).
    Rozpoczął wspomnianą akcję propagandowo-informacyjną.
    Poczynił niezbędne zmiany w prawie, wiąrzące się również z surowszymi karami dla nieletnich- ale bez przesady.
    Dobrze było by też pozyskać wsparcie organizacji zrzeszających młodzież (chociaż by to wspomniane harcerstwo tudzież organizacje pozarządowe).
    Trzeba by się też zastanowić nad reorganizacją systemu oświaty- zbyt wielka biurokracja porzera pieniądze które można by na to wszystko przeznaczyć.
    Im się udało między innymi dlatego, że rodzice zauważyli problem swych dzieci na tyle by zgodzić się na wzięcie przez nich udziału w tymże eksperymencie.
    No ale przecież widzimy problem, czyż nie?
    Zresztą, coś co istnieje tyle lat ciężko już nazwać eksperymentem...
    Po to wymyśla się nowe rzeczy, żeby je wykorzystać. Więc skoro znaleziono nową metodę, to czemu bać się z niej skorzystać? To nie jest przecież kwestia aż tak wielkich nakładów- raczej jednorazowy wydatek związany z reorganizacją prac...
    Nudna jakaś ta jakość - zdecydowanie wolę obecną. Co więcej, aż mnie skręca na myśl że miałbym dla największej ilości ludzi starać się być uśmiechniętym miłym i kulturalnym. To wręcz nieludzkie
    Gah... marudisz. Malkontent z Ciebie.
    Nie jestem Twym potomkiem, więc proszę o nie zwracanie się do mnie w taki sposób Nie sil się też na pozę kaznodziei, bo za taki tekst ksiądz mógłby ode mnie nawet w zęby dostać
    Poczucia humoru zabrakło?
    Tą minkę dodałem po to żeby było jasne że to powiedziałem z przymrużeniem oka.
    Przepraszam, jeśli uraziłem Cię małym żartem- nie wiedziałem że taki wrażliwy jesteś na punkcie powszechnie używanych cytatów
    Tu nie chodzi o wiarę, tylko o rozwiązanie kto ma to finansować. Jak chcesz sprawić by takie szkoły stały się powszechnymi bez podniesienia podatków zwykłych obywateli
    Tu wkraczamy w trudną kwestię.
    Pytanie o koszty, powinno być połączone z pytaniem o potencjalne oszczędności.
    Zakładając ograniczenie biurokracji (które było by oczywiste, zważywszy na znaczne samostanowienie się szkół w tym systemie), biorąc pod uwagę przewidywany spadek patologi...hmm...
    Sądzę że koszty nie były by w ostatecznych rozrachunku takie straszne.
    Przecież nie budujemy od nowa gmachów szkół, nie ściągamy nowego sprzętu- różnica leżała by w samej strukturze wewnętrznej, programie nauczania itd.
    Dodatkowo, przewidywana integracja szkół z organizacjami pozarządowymi mogła by przenieść oszczędności, jako że te dysponują własnym kapitałem.




    Strona 1 z 2 • Wyszukiwarka znalazła 56 postów • 1, 2

    Design by flankerds.com