Menu
menu      Strona Główna
menu      Pedagogika specjalna Warszawa
menu      PEFRON Warszawa
menu      Pedagogika Szczecin
menu      Peri Marketing & public relations
menu      pedagogika na UMCS Forum
menu      personal jacket
menu      pensjonat MALINKA
menu      Pentium 4 641
menu      pedagogia z rewalidacja
menu      pensjonat Francja
menu      Perspektywy pracy za granicą
menu      Perfumeria vichy.pl
menu      Pedagogika społeczna opracowania
menu      Pensjonat Mazury szkolenia
menu      Perfectus Komputery
  • stowarzyszenie umarB3ych poetF3w film
  • o1 problem mocy ale troche inaczej
  • uchwyty na zazdroski
  • matura 2008
  • rozwod druki
  • filmy dla dziesi
  • Masw Jacek Wzorek
  • wzr CV za granic
  • koziol weselny
  • Czytasz wiadomości wyszukane dla słów: peretka Warszawa





    Temat: Kawiarnie w Warszawie
    W wARSZAWIE bodajze przy Poznanskiej jest kawiarnia za Espresso każą sobie zaplacić 7zl czy to nie jest zdzierstwo.Obsluga nie ma zielonego pojęcia jak się nazywa kawa,srodek Europy,centrum Stolicy.Pani Kierownik w koncu po przeczytaniu na zapleczu jak się nazywa kawa udzielila mnie informacji ze jest to kawa Vergnano.Zapytalem się czy będę mogl zakupić 250gram do domu,mówi ależ oczywiscie i odchodzi żeby przeliczyc ile będę musiał zaplacić za tą kawę.Liczyłem się z kosztem 40-50zl.Pani chciała za opakowanie 250gramowe 250zl czy to nie jest Operetka.

    / Proszę o staranniejsze pisanie... kropki, przecinki, odstępy... ciężko się czyta. // admin





    Temat: muzyka polskiego baroku i włoska muzyka organowa
    W niedzielę 9 marca w katedrze warszawskiej o godź. 15 odbędzie się koncert polskiej muzyki barokowej w wykonaniu Chóru Filharmonii Poznańskiej Poznańskie Słowiki i Orkiestry Mazowieckiego Teatru Muzycznego Operetka w Warszawie pod dyr. Stefana Stuligrosza.

    W niedzielę 30 marca 2008 godz. 16.00

    Włoska muzyka organowa w wykonaniu Michele Croese (Włochy).





    Temat: Teatry w Warszawie
    Dzisiaj rozpoczal sie festiwal "Planeta Grzegorzewski" w Teatrze Narodowym. Kto jeszcze nie widzial przedstawien, tego jednego z najwybitniejszych polskich rezyserow XX w. (niedawno zmarlego), ma czas do 19 listopada

    Program:

    11.11
    Wesele, Teatr Narodowy, Warszawa (g. 19);
    12.11
    Hamlet Stanisława Wyspiańskiego, Teatr Narodowy, Warszawa (g. 17);
    Morze i zwierciadło, Teatr Narodowy, Warszawa (g. 19.30);
    13.11
    Hamlet Stanisława Wyspiańskiego, Teatr Narodowy, Warszawa (g. 17);
    Sędziowie, Teatr Narodowy, Warszawa (g. 19.30);
    14.11
    Sędziowie, Teatr Narodowy, Warszawa (g. 19.30);
    15.11
    Sen nocy letniej, Teatr Narodowy, Warszawa (g. 19)
    16.11
    Operetka, Teatr Narodowy, Warszawa (g. 19.30);
    17.11
    On. Drugi Powrót Odysa, Teatr Narodowy, Warszawa (g. 17);
    Duszyczka, Teatr Narodowy, Warszawa (g. 21);
    18.11
    On. Drugi Powrót Odysa, Teatr Narodowy, Warszawa (g. 17);
    Nie-Boska komedia, Teatr Narodowy, Warszawa (g. 19.30);
    Duszyczka, Teatr Narodowy, Warszawa (g. 21);
    19.11
    Wesele, Teatr Narodowy, Warszawa (g. 19).




    Temat: W-wa - czy faktycznie jest tak zle ...?


    | bede sie dobrze w Waszym miescie bawil :))

    Nie, bawil sie bedziesz raczej w Krakowie. W stolicy brakuje miejsc do
    dobrej zabawy. ;-(


    Bez przesady!

    Ilosc pubuw, dyskotek w Warszawie jest duzo wieksza. Owszem zabawa w
    Krakowie jest mila, starowka ladniejsza ale nudzi sie szybciej.
    W Warszawie oprocz pub-ow i dyskotek(jednak lepszych) jest wiele teatrow z
    najlepszymi aktorami, opera, operetka, teatry muzyczne, kluby studenckie
    gdzie nie przychodza tylko sami studenci, mase przyzwoitych resteuracji a
    jedynym problemem jest to, ze wszystko jest rozrzucone po calym miescie a
    nie jak w Krakowie na lub przy starowce lub Lodzi na Piotrkowskiej. Do tego
    szansa na jakies duze wydarzenie kulturalne w Warszawie jest duzo wieksza.
    A tak naprawde to wszystko zalezy od ludzi z ktorymi sie bawimy!!!!

    Robert





    Temat: Muzyka z górnej półki
    Znalazłam ogłoszenie:

    "Mamy przyjemność poinformować Państwa, że 1 czerwca 2009 r. rusza internetowe "Radio Operetka".
    Będzie to pierwsze radio teatralne, stworzone przez Mazowiecki Teatr Muzyczny "Operetka". im. Jana Kiepury w Warszawie.

    Nasze radio będzie promować muzykę klasyczną ze szczególnym naciskiem na arie operowe i operetkowe. Usłyszymy również przeboje musicalowe oraz klasykę muzyki rozrywkowej."

    Ciekawe, jak to będzie wyglądać, musimy jednak trochę poczekać. Póki co, działa jedynie link link Operetki:

    www.mtmoperetka.pl



    Temat: Aktorzy Olga Bonczyk ;-D
    Życiorys artystyczny

    Edukację muzyczną rozpoczęłam w wieku 6 lat w Państwowej Szkole Muzycznej I i II stopnia im. Karola Szymanowskiego we Wrocławiu w klasie fortepianu. Obecnie jestem absolwentką Akademii Muzycznej im. K.Lipińskiego we Wrocławiu, gdzie studiowałam na wydziale wokalno - aktorskim. Po maturze w 1986r. zostałam przyjęta do zespołu "Spirituals Singers Band" który jak dotąd jest jedynym zespołem w Polsce , który profesjonalnie wykonuje muzykę spiritual i gospel.

    Przez blisko 9 lat koncertowałam z zespołem po całej Europie . W tym czasie nagraliśmy wiele płyt które wciąż są dostępne na naszym rynku muzycznym. Zdobyte prestiżowe nagrody w Polsce jak i za granicą świadczą o wysokim poziomie artystycznym zespołu.

    Oprócz tego w czasie studiów współpracowałam z jazzowym zespołem "Salted Peanuts" z którym odbywaliśmy wiele koncertów po całej Polsce.

    Po studiach nasze drogi rozeszły się bo ja wyjechałam do Warszawy a moi muzycy zostali we Wrocławiu. Nasze drogi jednak rozeszły się nie na długo...

    We Wrocławiu współpracowałam z Teatrem Polskim i Teatrem Współczesnym gdzie brałam udział w kilku spektaklach jak np.: "Operetka" - Gombrowicza w reżyserii K.Zaleskiego, "Jasełka" - A.Osieckiej w reżyserii M.Domańskiego

    W roku 1995, przeniosłam się do Warszawy wiążąc swoje życie artystyczne przede wszystkim z teatrem, filmem, dubbingiem i muzyką.



    Temat: Teatr Muzyczny - bilety
    Hejka

    9 maja mieliśmy się wybrać z moją lepszą połową do teatru muzycznego (dawna operetka - tak na wszelki wypadek), ale plany się zmieniły (wyjazd) i zostaliśmy z biletami. Bilety są "okazyjne" za połowę ceny czyli 70 zł za dwie osoby. Miejsca 22 i 23 w rzędzie XIII. Szkoda ich trochę więc jeżeli ktoś z Was się wybierał i nie kupił jeszcze biletu - może skorzystać.

    Wybieraliśmy się na Frederick, czyli Bulwar Zbrodni wystawiany gościnnie przez Teatr Ateneum z Warszawy. Zerknijcie na obsadę - mówi sama za siebie

    Więcej informacji na temat spektaklu można znaleźć pod:

    http://www.teatr.gliwice.pl/teatr.php
    wchodząc w:
    spektakle/informacje/spektakle gościnne

    Gdyby ktoś był zainteresowany - prosiłbym o info.

    Pozdrowy



    Temat: Co byście chcieli aby w Wejherowie powstało?

    Po co niby teatr? Kto dziś chodzi do teatru?
    Swego czasu chadzałem regularnie. Ale - do prawdziwego. Za każdym razem, gdy byłem w Warszawie czy Krakowie.
    "Kubuś Fatalista" z Zapasiewiczem w Dramatycznym. "Operetka" z Holoubkiem, Zapasiewiczem i Fronczewskim w Dramatycznym. "Skiz" z Holoubkiem i Fronczewskim w Dramatycznym. "Noc Listopadowa" z Nowickim w Starym. "Scenariusz dla nieistniejącego ale możliwego aktora instrumentalnego" z Peszkiem w Starym. "Pamiętnik wariata" z Piskorzem w Starym.
    Na Teatr Wybrzeże szkoda mi - sorry, Winnetou - czasu i atłasu...



    Temat: Szkolne czasy
    W czwartej szkoły podstawowej byliśmy na trzydnoiwym obozie harcerskim zorganizowanym na jakiejś łące położonej kilkanaście kilometrów od szkoły. Później był jeszcze wyjazd pociągiem do Oświęcimia (większość uczniów nie wzięła legitymacji i konduktor był strasznie zły) i na koniec klasy ósmej do Warszawy. Największą atrakcja był wtedy Wyścig Pokoju i peleton z Lechem Piaseckim w koszulce lidera.
    W szkole średniej jednodniowe wycieczki odbywały się przeważnie do Wrocławia: Panorama Racławicka, Operetka, Teatr (kilkakrotnie). Sami zorganizowaliśmy trzydnioową wycieczkę do Karpacza (w jednym pokoju z siedmioma łózkami spało kilkunastu chłopaków). W klasie maturalnej byliśmy na wycieczce w Krakowie i Wieliczce.



    Temat: Ogłoszono laureatów Teatralnych Nagród Muzycznych
    Krakowska inscenizacja "Diabłów z Loudun" została najlepszym spektaklem, Laco Adamik - najlepszym reżyserem, a Piotr Friebe i Aleksandra Kubas najlepszymi śpiewakami w ocenie kapituły Teatralnych Nagród Muzycznych im. Jana Kiepury.
    12 laureatów tegorocznej edycji zaprezentowano podczas poniedziałkowej konferencji prasowej w Sosnowcu (Śląskie) - rodzinnym mieście Kiepury.

    "Diabły z Loudun" przygotowane na otwarcie nowego gmachu Opery Krakowskiej przez Laco Adamika oceniono jako spektakl zrealizowany z ogromnym rozmachem. Za najlepszych śpiewaków uznano współpracującego stale z Teatrem Wielkim Operą Narodową w Warszawie Piotra Friebe i solistkę Opery Wrocławskiej Aleksandrę Kubas. Tytuł najlepszego reżysera przypadł Laco Adamikowi, a dyrygenta - dyrektorowi Opery Śląskiej w Bytomiu Tadeuszowi Serafinowi.

    Za najlepszą debiutantkę uznano związaną z Mazowieckim Teatrem Muzycznym Operetka im. J. Kiepury Lizę Wesołowską oraz pracującego w Mediolanie Krystiana Krzeszowiaka. Najlepszymi tancerzami zostali Maksim Kileyeu i Marta Kulikowska de Nałęcz, a choreografem - Jarosław Świtała. Za najlepszego scenografa uznano natomiast Tatianę Kwiatkowską. Nagrodę specjalną za całokształt pracy muzycznej przyznano wybitnemu tenorowi Bogdanowi Paprockiemu.

    Wręczenie nagród odbędzie się 16 maja podczas gali w Hali Zagórze w Sosnowcu. Równocześnie rozdane zostaną nagrody I Europejskiego Konkursu Tenorów, który odbędzie się w Sosnowcu w dniach 13-15 maja. Zgłoszenia nadesłało 18 młodych śpiewaków z Polski oraz Austrii i Ukrainy. Oceniać ich będzie jury pod przewodnictwem wybitnego śpiewaka Wiesława Ochmana. Główna nagroda to 10 tys. euro.

    (onet.pl)



    Temat: Nasze rozmowy
    Na początku ,gdy zaczęłam pracę ,wybraliśmy sie na wycieczkę zakładowa do Warszawy.Oczywiście po trudach dnia poszliśmy do teatru.
    Wstyd jak jasna......
    Dwóch dorosłych facetów(naszych) siedziało w przednich rzędach i pochrapywało.
    Te wycieczki,to zawsze był niewypał.
    Raz byłam we Wrocławiu --pojechałam z koleżanką z jej zakładem(autokarem).Wtedy bardzo byłam zadowolona,ale to był wyjazd zorganizowany tylko w celach kulturalnych(operetka).
    W drodze powrotnej oprócz operetki był i balet,ale nikomu to wstydu nie przyniosło.



    Temat: listopad w Warszawie
    W tym miesiącu w Warszawie będziemy mieli następujące premiery:

    Szczęśliwy dzień Teatr Capitol 06-11-2008
    Boyband Teatr Komedia 07-11-2008
    Ifigenia Teatr Narodowy 07-11-2008
    Hrabina Marica Mazowiecki Teatr Muzyczny Operetka im. Jana Kiepury 07-11-2008
    Odejścia Teatr Ateneum im. Jaracza 14-11-2008
    Orkiestra Titanic Teatr Ochoty 08-11-2008
    Ósmy cud świata i zagłada Teatr Rampa 14-11-2008
    Rok magicznego myślenia Teatr Studio im. Stanisława Ignacego Witkiewicza 14-11-2008
    Bóg Teatr Polonia 15-11-2008
    Trzy siostry Teatr Collegium Nobilium 17-11-2008
    Anna Karenina Teatr Wielki - Opera Narodowa 19-11-2008
    Trash Story albo sztuka (nie) pamięci Teatr Ateneum im. Jaracza 21-11-2008
    Ordonka w Kamienicy Teatr Kamienica 21-11-2008
    Febe, wróć Teatr Powszechny im. Zygmunta Hübnera 21-11-2008
    Obrock Teatr Studio im. Stanisława Ignacego Witkiewicza 29-11-2008
    Werter w Nowym Jorku Teatr Wytwórnia 29-11-2008
    To idzie młodość... Teatr Współczesny 29-11-2008
    Ulepszacz świata Teatr Polski 30-11-2008
    Pomalu, a jeszcze raz! Teatr Capitol 30-11-2008
    Żółta Strzała Studio Teatralne Koło 30-11-2008

    Wskażcie, które z nich uważacie za najbardziej interesujące i których oczekujecie a ja na łamach forum przedstawię recenzje z wybranych przez Was przedstawień.
    Jacek Hołody



    Temat: Agendy wojewodztwa
    WYKAZ Instytucji Kultury Województwa Mazowieckiego na dzień 31 grudnia 2006 roku.

    Samorząd Województwa Mazowieckiego jest organizatorem dla 27 instytucji kultury:

    1. Muzeum Romantyzmu w Opinogórze,
    2. Muzeum Sportu i Turystyki w Warszawie,
    3. Muzeum Historii Polskiego Ruchu Ludowego w Warszawie,
    4. Muzeum Regionalne w Siedlcach,
    5. Muzeum Azji i Pacyfiku w Warszawie,
    6. Muzeum Kultury Kurpiowskiej w Ostrołęce,
    7. Muzeum Szlachty Mazowieckiej w Ciechanowie,
    8. Muzeum Wsi Mazowieckiej w Sierpcu,
    9. Muzeum Wsi Radomskiej w Radomiu,
    10. Muzeum Mazowieckie w Płocku,
    11. Muzeum Literatury im. Adama Mickiewicza w Warszawie,
    12. Muzeum Niepodległości w Warszawie,
    13. Muzeum Kolejnictwa w Warszawie,
    14. Muzeum im. Jacka Malczewskiego w Radomiu,
    15. Państwowe Muzeum Etnograficzne w Warszawie,
    16. Państwowe Muzeum Archeologiczne w Warszawie,
    17. Teatr Dramatyczny w Płocku,
    18. Państwowy Teatr Żydowski w Warszawie,
    19. Muzeum Ludowych Instrumentów Muzycznych w Szydłowcu,
    20. Państwowy Teatr Polski w Warszawie,
    21. Mazowieckie Centrum Kultury i Sztuki w Warszawie,
    22. Państwowy Zespół Ludowy Pieśni i Tańca „Mazowsze” w Karolinie,
    23. Biblioteka Publiczna m.st. W-wy, Biblioteka Gł. Województwa Mazowieckiego w Warszawie,
    24. Warszawska Opera Kameralna w Warszawie,
    25. Mazowiecki Teatr Muzyczny Operetka w Warszawie,
    26. Mazowieckie Centrum Sztuki Współczesnej „Elektrownia” w Radomiu,
    27. Instytut Papieża Jana Pawła II (w trakcie tworzenia).
    PRZYCHODY Ogółem w Instytucjach Kultury na dzień 31.12.2006 r. zaplanowano przychody w wysokości 148.082.553,00 zł., w tym:

    dotacje w wysokości 108.858.330,00 zł od organizatora na działalność bieżącą;
    dotacje celowe w wysokości 13.839.744,00 zł z przeznaczeniem m.in. na prezentację spektakli, uzupełnianie zbiorów biblioteki, konserwacje starych druków, prace remontowo-konserwatorskie;
    dotacje w wysokości 1.380.000 zł - pomoc finansowa od m. st. Warszawy dla czterech instytucji kultury, tj. dla Muzeum Literatury, Mazowieckiego Centrum Kultury i Sztuki, Biblioteki m. st. Warszawy oraz Warszawskiej Opery Kameralnej.
    Ogółem dla 27 instytucji kultury Województwa Mazowieckiego zaplanowano na dzień 31.12.2006 r. w Dziale 921 dotacje w wysokości 124.078.074,00 zł.

    Wykonanie przychodów w 2006 r. osiągnęło 148.490.651,95 zł i wyniosło 100, 28 % zaplanowanej kwoty przychodów, z czego 25.894.443,00 zł stanowią przychody własne (17,4 % całości przychodów ).




    Temat: Czarna lista organizatorów koncertów! Przeczytaj koniecznie!
    Wspólnie ze znaną polską śpiewaczką planujemy uruchomic stronę internetowa, na której znajdzie się czarna lista nieuczciwych organizatorów koncertów i płatników. Niestety coraz częściej mamy do czynienia z tego typu osobami i instytucjami, jest to tym bardziej przykre że dotyka również wspaniałych artystów którzy swoją pracę traktują poważnie i starają się ją wykonywać jak najlepiej. A niepłacenie za koncerty staje się nagminne! Chcemy ostrzegać muzyków i walczyć o ich godność! Tak więc jeśli macie lub mieliście kiedykolwiek problemy tego typu wpisujcie tu osoby które są niesolidne i których należy unikać w pracy zawodowej.
    ja zacznę:
    Największy przekręt i skandal-TEATR MUZYCZNY "OPERETKA" w Warszawie, na czele z panem dyrektorem Włodzimierzem Izbanem. To co tam się dzieje przekracza wszelkie wyobrażenie, grałam tam przez cały sezon niestety i doświadczyłam tego na własnej skórze. Opóźnienia w płatnościach były tak duże, że orkiestra dopiero zaczyna odzyskiwać honoraria za próby STYCZNIOWE (mamy lipiec!!). Poza tym sposób w jaki dyrekcja traktuje ludzi, jak sie do nich odnosi to wstyd i hanba. Pan Izban postanowił wymienić skład orkiestry na taki, który będzie siedział cicho i nie domagał się respektowania swoich praw, w tej chwili ludzie dowiadują się od osób trzecich że już niepracują lub mają "zakaz" wyjazdu na najbliższy koncert!
    Zerwałam współpracę a zaległe od marca honoraria odzyskałam wysyłając do dyrekcji prawnika!! I teraz najlepsze-Teatr finansowany jest z funduszy panstwowych!! Wojewoda mazowieckiego przekazał ponad 2 mln zł dotacji na premierę Ksieżniczki Czardasza, i pytanie gdzie są w takim razie te pieniądze nasuwa się samo, skoro ani orkiestra, ani chór ani soliści nie sa rozliczani???

    To tak na początek i ku przestrodze!




    Temat: Jerzy Grzegorzewski
    Jerzy Grzegorzewski (ur. 29 czerwca 1939 w Łodzi, zm. 9 kwietnia 2005 w Warszawie) – polski reżyser i scenograf teatralny.

    Studiował w PWSSP w Łodzi (bez dyplomu). W roku 1966 ukończył Wydział Reżyserski Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej w Warszawie (dyplom w roku 1968). Jako reżyser zadebiutował w roku 1966.

    Po studiach współpracował z Teatrem im. Stefana Jaracza Olsztyn-Elbląg. W latach 1970-1976 był etatowym reżyserem Teatru im. Stefana Jaracza w Łodzi, a w latach1976-1982 był reżyserem Starego Teatru w Krakowie.

    W latach 1978-1981 był dyrektorem artystycznym Teatru Polskiego we Wrocławiu. W latach 1982-1997 był dyrektorem Centum Sztuki Studio im. S.I. Witkiewicza w Warszawie. W latach 1990-1997 był także dyrektorem naczelnym tego teatru (wcześniej tę funkcję pełnił Waldemar Dąbrowski). W latach 1997-2003 był dyrektorem artystycznym Teatru Narodowego. Był pierwszym dyrektorem Narodowego po trwającej 12 lat odbudowie (teatr spłonął w 1985 roku).

    W swoich inscenizacjach Grzegorzewski nie korzystał z tradycyjnych elementów scenografii teatralnej. Scenografię tworzył sam, wykorzystując gotowe przedmioty z życia codziennego, jak skrzydła samolotów, części instrumentów muzycznych. Przenosił akcję sztuki np. do szatni czy foyer, zamieniał scenę z widownią. Tradycję łączył z awangardą. Pochowany na Powązkach.

    Laureat wielu nagród. Kawaler Krzyża Oficerskiego Orderu Odrodzenia Polski. Doktor honoris causa Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi.

    Ważniejsze realizacje
    Sen nocy letniej Shakespeare'a
    Śmierć w starych dekoracjach Tadeusza Różewicza
    Ameryka wg Kafki
    Szewcy Witkacego
    Powolne ciemnienie malowideł wg Malcolma Lowry'ego
    Wesele i Noc listopadowa Wyspiańskiego
    Nie-Boska komedia Krasińskiego
    Sen nocy letniej Szekspira
    Operetka i Ślub Gombrowicza
    Nowe Bloomusalem wg Jamesa Joyce'a
    Morze i zwierciadło wg Wystana Hugh Audena
    Hamlet Stanisława Wyspiańskiego
    Duszyczka wg Tadeusza Różewicza
    On. Drugi powrót Odysa wg Wyspiańskiego i Antoniny Grzegorzewskiej (ostatni spektakl Grzegorzewskiego)



    Temat: PROPOZYCJA: pl.regionalne.gliwice
    Witam szanownych grupowiczow,




    | |Nazwa grupy: pl.regionalne.gliwice
    | |
    | |Bez przesady mimo wszystko :)) Nie chcę tu narazić się mieszkańcom
    | |Gliwic, ale jednak zaniechajmy tworzenia grup powiatom.

    | Gliwice są diecezją jakby nie patrzeć ;))

    Haha, a Gniezno było pierwszą stolicą, a Kalisz pierwszym miastem, a
    Biskupin znaną osadą jest, a Piątek leży pośrodku kraju, a Hel ma własny
    cypel, nie mówiąc o Wolinie :)


    Zawsze wydawalo mi się, ze na tej grupie, dyskusje prowadzone sa zawsze
    powaznie. Obawiam sie jedna ze sie mylilem... A ponieważ dyskusja dotyczy
    rowniez i mojego miasta - postanowilem sie wlaczyc. Kolega chyba pomylil
    skale miasta, ponieważ wypowiedz jest raczej nie na miejscu... Piszemy tu o
    duzym miescie w którym poza Oplem (niestety coraz czesciej wlasnie z nim
    jestesmy kojarzeni), znajduje się Politechnika Slaska, Teatr, Operetka...
    (reszte
    znajdziecie na stronach o Gliwicach), oraz jak już zauwazyl Xander: jestesmy
    diecezja. Nie rozumiem argumentu: żeby nie zasmiecac USENET'u - jak to
    wyglada przy grupach np.
    pl.regionalne.warszawa i pl.regionalne.warszawa.ogloszenia...???
    Idac dalej - może wystarczy stworzyc: pl.regionalne.mazowieckie?
    Przepraszam ale się lekko zdenerwowalem czytajac niektóre wypowiedzi, na tej
    powaznej, poniekad, grupie... Zdaje sobie sprawe ze do niedawna Slask był
    traktowany jako calosc, ale jest to oczywiście wierutna bzdura. To prawda ze
    wiekszosc miast stanowi jedno skupisko, ale Gliwice sa tu chlubnym
    wyjątkiem.
    Mam tylko jedna prosbe do oponentow powstania grupy pl.regionalne.gliwice -
    proszę o powazne uzasadnienie swojego stanowiska. Samo przerzucanie się
    glupimi tekstami nie ma sensu i szkoda czasu na ich czytanie (i nerwow).
    Proszę o powazne potraktowanie tematu.
    Oczywiscie jestem ZA!
    Pozdrawiam,

    Daniel Baranowski

    www http://www.bloknet.com.pl





    Temat: 7
    j.g. z twojej wypowiedzi wynika, ze zyjemy w zimbabwe albo kamerunie- chlopie daj se siana!
    z tego co powiedziales wynikalo, ze Dutkiewicz nie mial 80% poparcia tylko poszlo na niego zaglosowac paru cieciow
    ze zyjemy na sportowej pustyni- akurat na tym sie nie znam
    co do nedznej oferty kulturalnej jak dla kogo- dla kogos kto lubi teatr- jest pare teatrow- niektore podobno dobre, jest opera i operetka, ktore regularnie daja przedstawienia, jest Impart, ktory sprowadza jakies Imprezy, Osrodek Grotowskiego, ktory od czasu do czasu zmontuje nawet jakis mini festiwal; niedawno przeniesiono festiwal filmowy Era- Nowe Horyzonty (to tak jesli chodzi o film)
    no moze dla milosnikow heavy metalu nie ma imprez heavy metalowych- co im przeszkadza w zmontowaniu?????????
    konferencje naukowe na dobrym poziomie tez nie omijaja Wroclawia (zwlaszcza te miedzynarodowe)
    chlopie? jaka pustynia kulturalna? chyba pomieszales sobie porzadki?
    Dutkiewicz nie zna jezykow? sam widzialem jak udzielal wywiadu dosc dobra niemczyzna
    jako miejsce do inwestowania- niedawno okazalo sie, ze ze wzgledu na prychylnosc wladz samorzadowych i polozenie wyprzedzil Krakow i Warszawe! buahahahahhahahahaha! Jezeli chodzi o oferte kulturalna to kazdemu innemu miastu trudno dorownac bedzie Warszawie i Krakowowi- co do Poznania to kwestia dyskusyjna- co tam takiego dobrego ejst oprocz malty?
    oferty pracy sa za 1000 zl i wiecej- na przyklad znam osobe ktora przebierala sobie w ofertach za 3-4 tysiace- ale moj drogi trzeba miec kompetencje na odpowiednim poziomie- odpowiedni specjalisci nie maja problemu z zatrudnieniem- z wyksztalceniem srednim lub zawodowym idziesz na tasme za 600,- zl lub roznosisz ulotki
    co cie ugryzlo, zeby widziec sytuacje zupelnie odwrotnie niz jest w rzeczywistosci? w ten sposob mozna zrobic z igly widly



    Temat: [9-10.07.2005] Warszawa
    Sędzia: Freddie Klindrup (DK)
    Buldog francuski Psy szczeniąt AMO-A od Pysi Oprysi
    Buldog francuski Psy szczeniąt DŻET Dorodny Draczyn
    Buldog francuski Psy szczeniąt NAPOLEON Matuchowa Frajda
    Buldog francuski Psy szczeniąt NIKE
    Buldog francuski Psy młodzieży AMBER Sto Pręg
    Buldog francuski Psy młodzieży AMOR OF LOVE Król Arlekin
    Buldog francuski Psy młodzieży BAZYL z Drużyny Wojownika Światła
    Buldog francuski Psy młodzieży CARMEL To Co Najlepsze
    Buldog francuski Psy młodzieży ELTON Draczyn
    Buldog francuski Psy młodzieży EXCITING ME Action Alet
    Buldog francuski Psy młodzieży LEOS GOLD VANKA FOR PALEVYCH BULDOGOV
    Buldog francuski Psy młodzieży PIRAT Gremlisowe Stadko
    Buldog francuski Psy młodzieży La Palette Plasant SHARM
    Buldog francuski Psy młodzieży SOPIANAE IMPERATOR MAX
    Buldog francuski Psy pośrednia BARON Bul-Staf
    Buldog francuski Psy pośrednia JEGOMOŚĆ JAPA 100 Pociech
    Buldog francuski Psy otwarta BETONLAKI HARCOS ALEX
    Buldog francuski Psy otwarta GAWEŁ Draczyn
    Buldog francuski Psy otwarta SHOGUN z Bażanciego Lasu
    Buldog francuski Psy championów DART-AZART de Luiza
    Buldog francuski Psy championów HEROD z Domu Zuzi
    Buldog francuski Psy championów KUBUŚ Draczyn
    Buldog francuski Suki szczeniąt BLANCA z Migdałowej
    Buldog francuski Suki szczeniąt DRACZNA DRAKA Draczyn
    Buldog francuski Suki młodzieży AMORE MIO Król Arlekin
    Buldog francuski Suki młodzieży ETNA Ostap Bender
    Buldog francuski Suki młodzieży FERBI-FIBI Draczyn
    Buldog francuski Suki młodzieży FIONA ROZBAWIONA Chmiel L.A.
    Buldog francuski Suki młodzieży HERMIONA Cmoudovo srdce
    Buldog francuski Suki młodzieży MAJA To Lubię
    Buldog francuski Suki młodzieży PERSONA Gizmo z Krótkonosych
    Buldog francuski Suki młodzieży ŚMIETANKA To Co Najlepsze
    Buldog francuski Suki młodzieży TAKA SAMA Gizmno z Krótkonosych
    Buldog francuski Suki pośrednia CZEKOLADKA Pro Publico Bono
    Buldog francuski Suki pośrednia DRAKA Werus
    Buldog francuski Suki pośrednia GUMISIA Draczyn
    Buldog francuski Suki pośrednia ONLY YOU z Nadarzyna
    Buldog francuski Suki pośrednia OPERETKA z Nadarzyna
    Buldog francuski Suki pośrednia SINDI
    Buldog francuski Suki otwarta BONI Psia Frajda
    Buldog francuski Suki otwarta GABI Draczyn
    Buldog francuski Suki otwarta HILDA Draczyn
    Buldog francuski Suki otwarta JULKA To Co Najlepsze
    Buldog francuski Suki otwarta LAWELLE is Grycios (LKD)
    Buldog francuski Suki otwarta MAGRA Magdusiowe Plemię
    Buldog francuski Suki otwarta NAJŁADNIEJSZA Maff-Staff
    Buldog francuski Suki otwarta ZŁOTÓWECZKA Pro Publico Bono
    Buldog francuski Suki championów BAJKA-A od Pysi Oprysi
    Buldog francuski Suki championów LIZA Draczyn



    Temat: Wrocław niebezpieczny
    Witamy

    Czwartek, 11.10.2001

    Temat dnia: Najgorsi w Polsce
    Popadliśmy chyba w skrajną śmieszność. Staramy się o EXPO, a na terenie
    Dolnego Śląska nie jesteśmy w stanie zapewnić bezpieczeństwa jego
    mieszkańcom.
    O co chodzi?

    - Marne szanse
    Przy podchodzeniu do lądowania na wrocławskim lotnisku rozbił się
    samolot. Doszło do uszkodzenia zbiorników paliwa i pożaru. Większość
    osób o własnych siłach uciekła z wraku, część pasażerów i piloci są
    poważnie ranni, jedna osoba nie daje oznak życia.
    O ćwiczeniach na lotnisku:

    - Mamy stan zagrożenia?
    Co robić gdy zawyją syreny? Ile czasu trwa sygnał alarmowy? Czy wszyscy
    zmieścimy się do schronów? Do czego może służyć mokra, flanelowa
    szmatka?
    Więcej:

    Pozostałe tematy:

    - Euroliga koszykarzy: Spirou Charleroi - Idea Śląsk 53:71
    O meczu, o Śląsku Wrocław w naszym serwisie poświęconym eurolidze.
    http://www.euroliga.pl/

    - Dwa Czechowy, dwa bieguny
    Zacznę od dzisiejszego menu.  Faust  z Tbilisi,  Po tamtej stronie
    sensu  z Petersburga,  Operetka  z Warszawy. Biletów już nie ma, ale są
    wejściówki po 15 zł. Kto pierwszy ten lepszy.
    Więcej:
    http://wroclaw.naszemiasto.pl/kultura/?tt=40&ii=107215&nn=1

    - Oferta dla studenta
    Jeśli jesteś studentem, nie masz jeszcze konta, lub interesują cię
    studenckie kredyty, koniecznie wybierz się na tę imprezę. W holu
    głównego gmachu politechniki znajdziesz oferty różnych banków i
    wybierzesz dla siebie najlepszą.
    Więcej:
    http://wroclaw.naszemiasto.pl/?tt=340&ii=237

    - Wybierz stolicę Sudetów Zachodnich!
    http://jeleniagora.naszemiasto.pl/stolica_sudetow_zachodnich/

    Dziękujemy i zapraszamy do codziennego odwiedzania naszego serwisu.
    Tomasz Zaród





    Temat: Perły muzyki klasycznej - Filharmonia zaprasza
    Filharmonia zaprasza 28 października 2007 | Niedziela

    KONCERT SYMFONICZNO-CHÓRALNY

    Orkiestra Symfoniczna FL
    Wojciech Rodek dyrygent
    Katarzyna Laskowska sopran
    Monika Kolasa-Hladikowa alt
    ChórLa Musica; Gimnazjum nr 16 im. F. Chopina w Lublinie, Zdzisław Ohar przygotowanie chóru
    Chór Septemthillis ZUS Lipany (Słowacja), Gabriela Pinterowa przygotowanie chóru
    Teresa Księska-Falger słowo o muzyce

    Program:
    J. S. Bach Aria na strunie G, G. B. Pergolesi Stabat Mater,
    L. van Beethoven III Symfonia Es-dur Eroica op. 55

    Perły muzyki klasycznej

    Same muzyczne rarytasy przygotowała na niedzielny wieczór Filharmonia Lubelska. Program koncertu, który rozpocznie się o godz. 17 zawiera trzy prawdziwe perły muzyki klasycznej są wśród nich słynna, iście przebojowa. Aria na strunie G Jana Sebastiana Bacha, refleksyjne oratorium Stabat Mater Giovanni Battisty Pergolesiego i nowatorska III Symfonia Es-dur EroicaLudwiga van Beethovena. Nazwiska i utwory mówią same za siebie aby zabrzmiały jeszcze piękniej, Filharmonia zaprosiła do współpracy uznanych artystów i aż dwa chóry. Przedstawmy ich po kolei:

    Wojciech Rodek - dyrygent. Przygodę z muzyką rozpoczął jako mały chłopiec od nauki gry na fortepianie dziś mając 30 lat zaliczany jest do grona najbardziej obiecujących dyrygentów młodego pokolenia w Polsce. Potwierdzeniem tego faktu jest chociażby druga nagroda na Ogólnopolskim Przeglądzie Młodych Dyrygentów im. W. Lutosławskiego w Białymstoku w 2002 roku. Dyrygentury uczy się pod okiem prof. Marka Pijarowskiego na Akademii Muzycznej we Wrocławiu, potwierdzając swe umiejętności w praktyce podczas prowadzenia orkiestr symfonicznych czołowych polskich scen muzycznych w tym Filharmonii Narodowej w Warszawie, gdzie w minionym sezonie pełnił funkcję asystenta naczelnego dyrygenta tej placówki Antoniego Wita.

    Monika Kolasa-Hladikova alt. Śpiewaczka z tytułem doktora sztuki, na który pracowała już od siódmego roku życia. Najpierw chciała być pianistką, ale ostatecznie wybrała śpiew, który dogłębnie i z wyróżnieniem poznała studiując w łódzkiej Akademii Muzycznej. Przez dwa lata mieszkała w Czechach, gdzie odkryła w sobie kolejny talent tym razem pedagogiczny. Nie zaniedbuje jednak samego śpiewu wystepując na wielu festiwalach muzyki kameralnej, sakralnej i organowej, a także oratoryjnej. Z powodzeniem propaguje muzykę słowiańską, zwłaszcza dorobek Antonina Dworzaka, którego pieśni ma w swoim repertuarze. Sama również komponuje, głównie piosenki poetyckie i dla dzieci opartena własnych tekstach.

    Katarzyna Laskowska sopran. Wszechstronnie wykształcona młoda śpiewaczka mająca w swoim repertuarze arie operowe, operetkowe, musicalowe. Dzięki rzetelnemu podejściu do nauki i wrodzonym predyspozycjom została w 2004 roku laureatką pierwszej nagrody w ogólnopolskim konkursie Polska Muzyka Wokalna. Od tamtej pory prowadzi intensywne życie artystyczne znaczone występami solowymi i u boku cenionych wykonawców i dyrygentów. Na stałe, jako solistka, współpracuje z Teatrem Muzycznym Operetka w Warszawie oraz z komozytorem Michałem Lorencem. Obecnie, wspólnie z orkiestrą Symfonia Viva pod dyr. Tomasza Radziwinowicza, nagrywa płytę z kompozycjami m.in. Dębskiego, Lorenca, Kilara.

    Chór Septemthillis - Lipany (Słowacja). To małe słowackie miasteczko, położone w regionie Preszova, szczyci się swoim chórem już od wielu lat. Chór, założony w 1989 roku przy miejscowej szkole średniej, szybko osiągnął profesjonalny poziom, czego potwierdzeniem są liczne nagrody i wyróżnienia. Bodaj najjaśniej w historii chóru zapisał się rok 2004, kiedy to członkowie Septemthillisa wyśpiewali sobie I miejsca na międzynarodowych festiwalach w Belgii i w Polsce.

    Chór La Musica Lublin. Uczniowie Gimnazjum nr 16 im. F. Chopina, a wcześniej ich poprzednicy, prowadzeni od początku, czyli od 1992 roku, przez Zdzisława Ohara, imponują od lat bogatym i wszechstronnym repertuarem, dzięki czemu śpiewają rocznie ponad 30 koncertów. Ten najważniejszy odbył się dwa lata temu w Bydgoszczy La Musica zdobyła tam nagrodę Złotego Kamertona, co dla każdego chóru jest ogromnym zaszczytem. O profesjonalizmie członków chóru dobitnie świadczy też fakt, iż dwukrotnie byli oni zapraszani do współpracy przez Filharmonię Lubelską, ostatnio rok temu przy wykonaniu Requiem Mozarta.

    Sala koncertowa FL godz. 17.00 Bilety w cenie: 15 i 20 zł




    Temat: INWESTYCJE W KULTURZE
    ostatnio w prasie pokazało sie kilka teksów o budowie sali koncertowej przy szkole muzycznej :
    DZ:

    Miliony na sztukę

    Po wielu latach oczekiwania powstanie nowoczesna sala koncertowa, jedyna tego typu na terenie Sosnowca i Zagłębia. Będzie funkcjonowała przy Zespole Szkół Muzycznych. Władze miasta chcą ją zbudować przy znacznym udziale środków zewnętrznych. Przewidywany koszt przedsięwzięcia to ok. 22 mln złotych.

    - We wrześniu tego roku złożymy wniosek o dotację z funduszy unijnych. Zrealizowanie inwestycji planujemy do 2010 roku - mówi Grzegorz Dąbrowski, rzecznik sosnowieckiego magistratu.

    Obecnie opracowywana jest dokumentacja techniczna projektu. Całość ma być gotowa do listopada br.. Według miejskiej koncepcji obiekt będzie łączył dwie funkcje: sali koncertowej i amfiteatru. Ściany będą się rozsuwać i tym samym otwierać aulę w stronę Parku Sieleckiego. Widownia będzie miała około 500 miejsc.

    - Sala będzie wkomponowana w bryłę szkoły, między istniejącymi segmentami, od strony Parku Sieleckiego, aby nie zakłócać spokoju mieszkańcom przyległego terenu. Dodatkowym zabezpieczeniem przed hałasem stanie się ekran akustyczny, obsadzony zielenią pnącą. Zarówno sala, jak i wejście do szkoły dostosowane zostaną do potrzeb osób niepełnosprawnych - stwierdza Mateusz Rykała, pełnomocnik prezydenta miasta.

    Taka lokalizacja odpowiada również dyrekcji Zespołu Szkół Muzycznych. Zarówno uczniom i nauczycielom muzycznej placówki doskwiera brak sali koncertowej z prawdziwego zdarzenia. Obecnie koncerty odbywają się w pomieszczeniu, które miało być stołówką. Poza tym na takie miejsce placówka czeka już17 lat.

    - Do obecnej siedziby szkoła przeprowadziła się w 1991 roku. Wtedy to mówiono o budowie całego kompleksu, obejmującego również salę koncertową, jednak jej nie zbudowano. Tymczasem szkoła artystyczna powinna mieć miejsce na imprezy wewnętrzne i zewnętrzne - przyznaje Dorota Grolik, dyrektor sosnowieckiego Zespołu Szkół Muzycznych.

    Ciągle się rozwijamy. Mamy obecnie trzystu uczniów z całego regionu. Od nowego roku szkolnego uruchomiliśmy wydział wokalny, na który przyjęliśmy czternastu kandydatów. Dla nas ważne jest to, że miejska koncepcja zakłada również powstanie studia nagrań, poza miejscem na koncerty dla solistów i orkiestr. Trzeba się jednak liczyć z tym, że do sali wbudowanej w strukturę placówki, musi zostać odpowiednio dostosowane zaplecze. Poza tym niezbędne będzie wybudowanie parkingu - podkreśla dyrektorka.

    Władze Sosnowca chcą, by sala służyła nie tylko uczniom szkoły, ale poszerzała kulturalną ofertę miasta. Z taką rolą i lokalizacją zgadzają się również radni. Za tydzień przedstawiciele Komisji Kultury, Sportu i Rekreacji planują wakacyjne spotkanie wyjazdowe, właśnie w siedzibie szkoły muzycznej.

    O przedsięwzięciu z entuzjazmem wypowiada się też Włodzimierz Izban, dyrektor Mazowieckiego Teatru Muzycznego Operetka z Warszawy, wręczającego co roku Teatralne Nagrody Muzyczne im. Jana Kiepury w Sosnowcu.

    - Ten znakomity pomysł jest szansą promowania wielu młodych śpiewaków. Wielkie nazwiska znikają, a następców nie ma - mówi dyrektor Izban.

    Swoje uwagi odnośnie koncepcji mogą także zgłaszać mieszkańcy miasta. Na stronie internetowej Sosnowca www.sosnowiec.pl ukazała się ankieta z pytaniami odnośnie lokalizacji, potencjalnego uczestnictwa w imprezach czy cen biletów.

    - Poprzez ankietę chcemy zebrać opinie mieszkańców na temat wspomnianego projektu. Odpowiedzi mają dać autorom dokumentacji technicznej wiele cennych wskazówek - podkreśla Mateusz Rykała.


    TVS:

    17 lat oczekiwania i w końcu się udało. Marzenie Zagłebiaków o sali koncertowej i to z prawdziwego zdarzenia niebawem się ziści. Za dwa lata taki obiekt stanie przy Zespole Szkół Muzycznych w Sosnowcu.

    Do tej pory wszelkie koncerty podopiecznych placówki odbywały się w ciasnej sali, która docelowo miała być stołówką. Wstępną koncepcję obiektu można obejrzeć na stronie internetowej urzędu miejskiego. Mieszkańcy mogą tam też wyrazić swoje opinie.

    Koszt przedsięwzięcia to ok. 22 mln. złotych, część z nich to fundusze unijne. Sala koncertowa z całą pewnością poszerzy ofertę kulturalną miasta, ale nie tylko. Pomoże uczniom w prezentowaniu swoich umiejętności w odpowiednich warunkach.

    - Koncepcja sali zakład między innymi to, żeby była ona salą o charakterze amfiteatralnym, a więc z wyjściem na park, który znajduje się tutaj koło szkoły i to jest taka nowość, jeżeli chodzi o tego typu sale koncertowe - powiedziała Dorota Grolik, dyrektor szkoły.


    ta sala + sala w muzie to konieczność żeby w sosnowcu można było organizować koncerty - tak jak koncert nagród kiepurowskich.

    pod spodem zdjęcie aktualnego miejsca gdzie odbywają sie w szkole koncerty :



    Temat: Swinging Jura
    Wojciech Kamiński (Warszawa)
    Pianista, organista, jazzman, kompozytor i pedagog wyrosły na fundamencie wielkiej miłości do starego jazzu. Jego pierwszy profesionalny zespół Ragtime Jazz Band zadebiutował w roku 1961, a już w 1965 zdobył główną nagrodę – Złotą Tarkę, przyznaną po raz pierwszy w historii festiwalu Old Jazz Meeting. Warszawscy Stompersi to był kolejny zespół, z którym współpracował Wojciech Kamiński. W roku 1965, wspólnie z trębaczem Henrykiem Majewskim, założył zespół Old Timers. Kolejne zespoły z którymi współpracował to Royal Rag, big Band „Stodoła”, Hagaw, Gold Washboard, Sami Swoi. W roku 1978 założył kolejny swój zespół Swing Workshop. Aktywność muzyczna Wojciecha Kamińskiego nie ograniczała się tylko do jazzu. Współpracował zarówno z wokalistami jazzowymi jak i piosenkarzami, wśród których można wymienić: Danutą Błażejczyk, Irenę Jarocką, Danutę Rinn, Marylę Rodowicz oraz Andrzeja Rosiewicza, a rocka grał w zespole Alka Bema. Współpracował również z Operetką Warszawską, Filharmonią Narodową w Warszawie oraz Estradą Warszawską. Przejawem działalności kompozytorskiej Wojciecha Kamińskiego było napisanie muzyki do kilku filmów. Zrealizował też dwa recitale telewizyjne Ragtim’y Scotta Joplina oraz Muzyczny świat Wojciecha Kamińskiego. Wojciech Kamiński często uczestniczył w nagraniach płytowych i telewizyjnych. W latach 70-80 był muzykiem studyjnym i współpracował ze studiem M-3. Wśród wielu nagranych płyt, należy wymienić: Płytę z serii Polish Jazz vol. 66 Open Piano, nagrania autorskie Warsztaty nr 1: Wojciech Kamiński i Warsztaty nr 2 (nagrana wspólnie z nieżyjącym już Henrykiem Majewskim) oraz nagrane solo Ragtime i Standardy przy kominku. Brał również udział w sesjach nagraniowych Krzysztofa Zgrai i Maryli Rodowicz.
    Przejawem działalności pedagogicznej Wojciecha Kamińskiego było prowadzenie warsztatów jazzowych w Chodzieży i Bolesławcu oraz pełnienie funkcji Szefa Szkolenia w Polskim Stowarzyszeniu Jazzowym. Za swoje zasługi, przy specjalnym poparciu Ministra Kultury i Sztuki, jest obecnie profesorem w szkole muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie przy ulicy Bednarskiej, oraz od 12 lat w Autorskiej Szkole Muzyki Rozrywkowej i Jazzu im. Krzysztofa Komedy w Warszawie. W roku 2005 podjął współpracę z zespołem Five O'Clock Orchestra, z którym nagrał kolejną płytę Bix and Henryk, a ostatnio Suitę Nowoorleańską. Gra w kwartecie, lub w kwintecie Jerzego „Dudusia” Matuszkiewicza. Sporadycznie koncertuje z zespołem Old Timers, oraz prowadzi swoj kwartet - reaktywowany Swing Workshop - często wzmocniony wokalistkami, ale często koncertuje też solowo. Koncertował w całej Europie i na drugiej półkuli. Od lat jest jurorem konkursów Złota Tarka. W roku 2007 został laureatem Ogolnopolskiego Konkursu Pianistow Muzyki Rozrywkowej. Jest odznaczony Odznaką Zasłużonego Dla Warszawy i Odznaką Zasłużonego Działacza Kultury.



    Temat: "Kulturalny PIT"
    I program Ogrodów Muzycznych na dziedzińcu Zamku królewskiego w Warszawie

    02 - 07 - 2006
    19:30 Otwarcie Festiwalu / Inauguration of the Festival
    Gala Polskiej Muzyki Filmowej / Polish Film Music Gala

    05 - 07 - 2006
    19:30 OPISANIE ŚWIATA / DESCRIBING THE WORLD Mozart w Salzburgu / Mozart in Salzburg - film dok./ documentary (59’) » więcej

    06 - 07 - 2006
    19:30 OPERETKA / OPERETTA
    Johann Strauss Zemsta nietoperza / Die Fledermaus* (120’)

    07 - 07 - 2006
    19:30 OPERA
    Gioacchino Rossini Weksel małżeński / La cambiale di matrimonio (50’)

    08 - 07 - 2006
    19:40 OPERA
    Gioacchino Rossini Ernestyna / L’equivoco stravagante (55’)

    09 - 07 - 2006
    19:30 BALET / BALLET
    Wolfgang Amadeus Mozart Opowieść o czarodziejskim flecie / The Tale of the Magic Flute *(60’)

    11 - 07 - 2006
    19:32 KONCERT SPECJALNY / SPECIAL CONCERT Chopinowi – Duda-Gracz. Interpretacje / Duda-Gracz to Chopin. Interpretations » więcej

    12 - 07 - 2006
    19:30 Koncert / Concert Koncert kameralny / Chamber concert » więcej

    19:30 OPISANIE ŚWIATA / DESCRIBING THE WORLD
    Mozart w Wiedniu / Mozart in Vienna – film dok./ documentary (58’)

    13 - 07 - 2006
    19:30 OPERETKA Carewicz (90 min.) » więcej

    14 - 07 - 2006
    19:30 OPERA Don Giovanni (90 min.) - premiera polska » więcej

    15 - 07 - 2006
    19:30 OPERA Don Giovanni (80 min.) » więcej

    16 - 07 - 2006
    19:30 KONCERT Mesjasz (90 min.) - wykonanie jazzowe (premiera polska)

    19 - 07 - 2006
    19:30 OPISANIE ŚWIATA Pieśń o wszechbycie (45 min.) Portret Mieczysława Karłowicza

    20 - 07 - 2006
    19:30 OPERETKA Baron cygański (90 min.) - polska premiera

    21 - 07 - 2006
    19:33 OPISANIE ŚWIATA Rameau, jaki był (52 min.)

    22 - 07 - 2006
    19:30 OPERA-BALET Paladyni (80 min.)

    To jest po prostu genialne!!!! Polecam koniecznie bo zabawa jest niesamowita. i wcale nie trzeba być miłosnikiem opery i baletu.

    23 - 07 - 2006
    19:30 BALET Wielka msza (60 min.)

    26 - 07 - 2006
    19:34 OPISANIE ŚWIATA Vivaldi i Wenecja – dokumentalny film muzyczny (45 min.)

    27 - 07 - 2006
    19:30 KONCERT Melodie świata

    19:30 OPERETKA Wiedeńska krew (97 min.) - polska premiera

    28 - 07 - 2006
    19:30 OPERA Cosi fan tutte (65 min.) - I część » więcej

    29 - 07 - 2006
    19:30 OPERA Cosi fan tutte (70 min.) - II część » więcej

    30 - 07 - 2006
    19:30 BALET Urodziny (Birth-Day) (45 min.) - polska premiera » więcej

    02 - 08 - 2006
    19:30 OPISANIE ŚWIATA Bombonierki z Mozartem (Mozartkugeln) – film dokumentalny (60 min.) » więcej

    03 - 08 - 2006
    19:30 KONCERT Mozartiada (Spirit of Mozart) (90 min.) » więcej

    04 - 08 - 2006
    19:30 FILM Johann Strauss – niekoronowany król - film fabularny (120 min.) » więcej

    05 - 08 - 2006
    19:30 BAL WIEDEŃSKI Noc w Wiedniu – muzyka i taniec (80 min.) » więcej




    Temat: W sądach : równi i równiejsi .
    W sądach : równi i równiejsi .
    Sędziowie! VIP-a wzywamy uprzejmie .

    Bogdan Wróblewski 07-04-2006, ostatnia aktualizacja 06-04-2006 20:43

    Prezes Sądu Okręgowego w Warszawie wydała zarządzenie nr 50/2006 polecające sędziom niezwykły tryb wzywania VIP-ów na rozprawy. Zamiast standardowych wezwań dostawać mają specjalne, akceptowane przez prezesów sądów pisma.Jak zatem wzywać VIP-ów? Pisma "należy przygotowywać ze szczególną starannością i dbałością" o ich treść i formę. Zwykłe druczki sądowe nie mają tu zastosowania. "Wezwania należy przygotowywać w formie pism" - nie pozostawia wątpliwości pani prezes. Poleca nie stosować "skrótów nazw organów, instytucji, aktów prawnych".Zarządzenie datowane na 15 marca obejmuje "osoby zajmujące wysokie stanowiska państwowe". I prezes Beata Waś wymienia: prezydenta RP, sekretarzy i podsekretarzy stanu w jego Kancelarii, marszałków Sejmu i Senatu, prezesa Rady Ministrów, ministrów, sekretarzy, podsekretarzy stanu, wojewodów oraz osoby pełniące najwyższe funkcje w samorządzie terytorialnym, "jak również osoby wchodzące w skład pozostałych organów konstytucyjnych". Rzecz dotyczy więc też posłów, senatorów, sędziów Trybunału Konstytucyjnego itp. Sędziowie mogą być w kłopocie, bo nie wszyscy z 460 posłów to znane twarze. Zaskakuje brak precyzji, jeśli chodzi o samorząd - czy naczelnemu architektowi miasta na prawach powiatu należy się już od sądu szacunek?Specjalne obowiązki na prezesów sądów rejonowych nakłada nowa procedura. Otóż 40 dni przed rozprawą muszą zaakceptować "projekt stosownego pisma". Te adresowane do prezydenta, premiera, marszałków, prezesów Sądu Najwyższego i Trybunału Konstytucyjnego oraz NIK prezes Waś akceptować będzie osobiście.Skąd pomysł podzielenia sądowej klienteli na lepszych i gorszych? Wyjaśnia rzecznik pani prezes, sędzia Wojciech Małek: - Pomysł nie jest nowy. Podobne, choć bardziej lakoniczne zarządzenie wydane zostało w 2000 r. po procesie prezydenta z dziennikiem "Życie". Konfuzję wzbudziło obcesowe wezwanie "ob. Kwaśniewskiego Aleksandra" wysłane przez kierownika sekretariatu. - Chodzi o to, by nie było kłopotów z doręczaniem wezwań takim osobom - dopowiada sędzia Małek. - A były kłopoty? - pytamy. - Zdarzało się np. wezwanie przez telefon, i to na ostatnią chwilę - mówi sędzia.Chodzi o sytuację z grudnia, gdy prezydent elekt Lech Kaczyński wezwany został w taki sposób jako świadek w procesie przed sądem pracy. Skończyło się - według naszych źródeł w sądzie - "dywanikiem" u wiceministra sprawiedliwości Andrzeja Kryże.Z kolei w końcu lutego prezes PiS Jarosław Kaczyński dostał zwykłe wezwanie jako świadek w sprawie karnej o oszustwo. To zdaje się przesądziło sprawę. Czy poza panami Kaczyńskimi ktoś wyraził dezaprobatę z formy wezwania? - Szczerze mówiąc, o innych przypadkach nie słyszałem - odpowiada Wojciech Małek.- To podważanie zaufania do instytucji państwa, bo ludzie mogą dojść do przekonania, że sądy nie są niezawisłe, jeśli różnicują obywateli - mówi Julia Pitera (PO). Jako radna Warszawy i jako poseł kilka razy stawała przed sądami. - To troszkę operetka, może pani prezes jest z Krakowa, bo tam się do mnie zwracali "panie magistrze" - dziwi się mec. Henryk Dzido, wielokrotnie reprezentujący przed sądami marszałka Andrzeja Leppera. - Sądy do pana Leppera wysyłały standardowe wezwania adresowane na klub parlamentarny albo do rodzinnego Zelniewa. I ja nie widzę w tym nic złego.Sprawdziliśmy, że w krakowskich sądach podobne zarządzenie nie obowiązuje. W Płocku też nie. - Nie dzielimy ludzi na VIP-ów i innych - mówi sędzia Dariusz Wysocki, przewodniczący wydziału karnego w Płocku. Choć przyznaje, że czasami wezwania nie są standardowe (na przykład kierowane do matki, gdy przesłuchane ma być dziecko). Sędzia Waldemar Żurek ze Stowarzyszenie Sędziów "Iustitia": - Jeżeli poseł Jan Kowalski ma sprawę sądową o dział spadku po babci, to jest na niej Janem Kowalskim. Nie widzę podstawy prawnej dla tego zarządzenia i kłóci się ono z moim poczuciem sprawiedliwości, to dzielenie ludzi stających przed sądami.A sędzia Małek informuje, że prezes Waś już pracuje nad nową wersją zarządzenia, które ma ograniczyć liczbę osób uprawnionych do specjalnego traktowania.

    ŹRÓDŁO: Bogdan Wróblewski

    Tekst pochodzi z portalu Gazeta.pl - www.gazeta.pl © Agora SA




    Temat: Koniec filmów w kinie Relax
    Witam,


    | Nie wiem czy wiesz, ale kino Femina powstało w czasie okupacji na terenie
    | Getta.
    | Było prowadzone przez Żydów i było dostępne tylko dla mieszkańców Getta.
    A pod jaką nazwą?, bo słyszałem o tym kinie w Gettcie, ale nie wiedziałem,
    że to właśnie ono po wojnie stało się Feminą. Jednak na tej grupie się
    można fajnych rzeczy dowiedzieć.


    Chyba jednak się trochę rozminąłem z prawdą. :)

    <http://warszawa.getto.pl/
    Niemiecki urząd propagandy nie zapomniał o potrzebach intelektualnych.
    Zezwolono na uruchomienie filharmonii i teatrów. Powstały: Operetka Femina,
    Teatr Kameralny, Rewia na Pięterku, Teatr Azazel, Teatr Skala. Natomiast kin
    nie było w ogóle. Poranki symfoniczne odbywały się w Feminie. Przedstawienia
    w salach wcale lub mało opalanych przy świetle lamp karbidowych,
    elektryczność była wyłączona. Mimo dużego wysiłku kierowników tej miary co
    prof. Neuteich, Turkow, Znicz i Andrzej Marek, kasy teatralne stały dość
    marnie, a omal wszyscy artyści ubiegali się o przydzielenie im występów
    indywidualnych przez sekcję artystyczną ŻSS, dokąd zgłaszano zapotrzebowanie
    przy urządzaniu prywatnych wieczorków.

     Henryk Bryskier "Fragmenty relacji drukowane w "Pamiętniki z getta
    warszawskiego" w opr. M. Grynberga"

    </http://warszawa.getto.pl/

    Wydaje się, że Femina zamieniła się w kino już po wojnie.
    Adres Teatru Femina - Leszno 35.

    Jak pisze Darek Walczak w nieopublikowanej jeszcze książce o komunikacji
    miejskiej w Gettcie:

    <KM w Gettcie
    W grudniu 1940 roku zaczął działać pierwszy teatr "Eldorado" przy ul.
    Dzielnej 1, już w najbliższym półroczu otwarto kolejne 4 teatry: "Na
    pięterku" przy ul. Nowolipki 29, "Nowy Azazel" przy ul. Nowolipie 72,
    "Femina" przy Lesznie 35 (obecnie mieści się tu kino Femina) i "Nowy Teatr
    Kameralny" przy ul. Nowolipki 52. Getto posiadało również rewię. Przy ul
    Rymarskiej 12 powstał Teatr Melody Palace, a od połowy  1940r odbywały się
    tam koncerty, przedstawienia estradowe, kabarety a nawet dancingi. Teatr ten
    przestał "istnieć", gdy ulicę Rymarską wyłączono z granic getta w marcu
    1941r. Poza murem funkcjonował  on jednak nadal, zmienił bowiem właścicieli
    i bywalców, zmieniono mu też nazwę na " Melodia".
    [...]
    W Getcie, mimo wielu prób nie udało się uruchomić żadnego kina, składało się
    na ten fakt kilka powodów m in. zajęte sale kinowe służyły przesiedleńcom,
    zaś w kinie przy ul. Dzikiej 9 urządzono kwarantannę. Przy ul. Leszno 27
    działał za to fotoplastikon. Ponieważ właściciel miał problemy z uzyskaniem
    licencji, otworzył go nie do końca legalnie. Publiczność mogła tam obejrzeć
    "cały świat w przeźroczach" (jak reklamowała to gazeta żydowska). Aby
    wymieniać zdjęcia, właściciel dogadał się z Polakiem, który prowadził
    fotoplastikon przed wojną na Nowym Świecie, że co tydzień będzie pożyczać
    kolejne zdjęcia. Niestety, mimo wielu wysiłków i narażania życia (bo
    przecież zdjęcia te mogły być tylko przemycane), fotoplastikon utrzymał się
    od połowy kwietnia 1941 do połowy lipca tegoż roku.
    </KM w Gettcie





    Temat: Fryderyki dla Peszek, Mykietyna i Czesława
    Zespół Coma i jego lider Piotr Rogucki, formacja Czesław Śpiewa, Maria Peszek i Katarzyna Nosowska to najbardziej utytułowani laureaci 15. edycji nagród muzycznych Fryderyk 2009. Kompozytorem roku w kategorii muzyka poważna został Paweł Mykietyn.



    Płyta „Maria Awaria” to Najlepsza Produkcja Muzyczna Roku (fot. arch.)

    Nagrodzeni Nagrody w kategoriach muzyki rozrywkowej rozdano w Fabryce Trzciny.

    Coma i Rogucki nominowani byli w sześciu kategoriach. Otrzymali nagrody w trzech: Album Roku – Rock („Hipertrofia”), Wokalista Roku i Grupa Roku. Formacja Czesław Śpiewa (siedem nominacji) została uznana za Nową Twarz Fonografii. Poza tym jej płytę „Debiut” nagrodzono w kategorii Album Roku – Pop, a piosenkę „Maszynka do świerkania” jako najlepszą wskazała publiczność w kategorii Piosenka Roku.

    Maria Peszek (siedem nominacji) otrzymała nagrodę w kategorii Autor Roku i Album Roku - Muzyka Alternatywna za płytę „Maria Awaria”. W kategorii Produkcja Muzyczna Roku nagrodzono też jej płytę „Maria Awaria”, którą wyprodukował Andrzej Smolik. Katarzynie Nosowskiej przypadły nagrody w kategorii Album Roku - Piosenka Poetycka (za płytę „Osiecka”) i Wokalistka Roku.

    Album „Verses of Steel” Acid Drinkers został doceniony w kategorii Album Roku - Heavy Metal. W kategorii Kompozytor Roku nagrodę otrzymał Wojciech Waglewski.

    W kategorii Wydawnictwo Specjalne - Najlepsza Oprawa Graficzna zwyciężyła formacja Silver Rocket z albumem „Tesla”, którego projekt graficzny opracowali Mariusz Szypura i Grzegorz Domaradzki. Kapela ze wsi Warszawa otrzymała Fryderyka 2009 w kategorii Album Roku - Folk za płytę „Wymixowanie”. Najlepszy wideoklip nakręcił Kuba Łubniewski dla projektu Sokół feat. Pono i jego piosenki „W aucie”.

    W kategorii Album Roku – Blues zwyciężył zespół Kasa Chorych z płytą „Koncertowo”. Zespół Fisz Emade z płytą „Heavi Metal” został nagrodzony za Album Roku – Hip-hop/r'n'b.

    Płyta Erykah Badu „New Amerykah, Part One” została nagrodzona jako Najlepszy Album Zagraniczny.

    Złoty Fryderyk za całokształt twórczości przypadł Jerzemu Połomskiemu.

    Muzyka poważna W kategorii Muzyka Współczesna doceniono krążek „Speechless Song” Pawła Mykietyna, w nagraniu którego udział wzięli m.in. Jacek Laszczkowski (sopran męski), Maciej Piszek (fortepian), Jerzy Artysz (baryton) i Andrzej Bauer (wiolonczela).

    Płytę Rafała Blechacza „Haydn, Beethoven, Mozart” nagrodzono Fryderykiem w kategorii Album Roku - Muzyka Solowa. Za najlepszy album w kategorii Recital Wokalny, Opera, Operetka, Balet uznano płytę DVD „Król Roger. Karola Szymanowskiego”.

    Specjalne statuetki Złotego Fryderyka za całokształt osiągnięć artystycznych odebrali Henryk Mikołaj Górecki i Krzysztof Penderecki.




    Temat: Teatr Nowy
    ostatnia aktualizacja: wtorek, 15 stycznia 2008 godz. 12:28

    Teatr Nowy z patronem

    Łódzki Teatr Nowy ma patrona. Jest nim Kazimierz Dejmek, współzałożyciel i wieloletni dyrektor łódzkiej placówki.

    Uchwałę w sprawie nadania "Nowemu" imienia Kazimierza Dejmka podjęli jesienią ub. roku łódzcy rajcy. Jak w niej podkreślono, to właśnie z jego nazwiskiem kojarzone są najwybitniejsze dokonania łódzkiej sceny - "Łaźna" Włodzimierza Majakowskiego (1954), "Ciemności kryją ziemię" Jerzego Andrzejewskiego (1957), "Żywot Józefa" Mikołaja Reja (1958), "Akropolis" Stanisława Wyspiańskiego (1959), "Żaby" Arystofanesa (1961) czy "Operetka" Witolda Gombrowicza (1975).

    äNiektóre przedstawienia Dejmka wyprzedziły bieg historii, a jego inscenizacja sławnych mickiewiczowskich "Dziadów" w Teatrze Narodowym w Warszawie, stała się wydarzeniem historycznymö ű przypomniano w uchwale.

    Obecny na uroczystościach wiceminister kultury i dziedzictwa narodowego Piotr Żuchowski powiedział m.in., że Dejmek był człowiekiem, który "szukał prawdy ponad wszystko". "Niezależnie od sytuacji pozostawał sobą, bronił wartości, które się nigdy nie zmieniają(...) Bronił autonomii sztuki i teatru" - mówił.

    Przypomniał, że Łódź była w życiu Dejmka wyjątkowa i miał tu zawsze przyjaciół. "Miasto Łódź jest tym miejscem, w którym Dejmek może funkcjonować jako pewien symbol" - zaznaczył. Odczytał też list od ministra kultury i dziedzictwa narodowego ű Bogdana Zdrojewskiego, który m.in. pogratulował zespołowi patrona.

    Z kolei prezydentowi miasta Jerzemu Kropiwnickiemu marzy się, aby w najbliższym sezonie w teatrze äprzygotowano cykl spektakli w hołdzie Dejmkowiö.

    Poniedziałkowa uroczystość rozpoczęła się od odsłonięcia napisu - Teatr Nowy im. Kazimierza Dejmka. Wzięła w niej udział m.in. wdowa po Dejmku - Anna Płoszaj. Następnie złożono kwiaty pod tablicą Kazimierza Dejmka w foyer teatru. Odbyły się również: projekcja filmu dokumentalnego o reżyserze i cykl krótkich o nim referatów.

    Kazimierz Dejmek urodził się 17 maja 1924 roku w Kowlu, na terenie dzisiejszej Ukrainy. Studiował jako wolny słuchacz w Państwowej Wyższej Szkole Teatralnej w Łodzi. W 1950 roku został dyrektorem i kierownikiem artystycznym Teatru Nowego w Łodzi. W latach 1952-55 Dejmek pełnił również funkcje rektora PWST w Łodzi.

    W 1962 roku objął dyrekcję Teatru Narodowego w Warszawie. Tu wyreżyserował m.in. "Kordiana" Juliusza Słowackiego (1965) i "Dziady" Adama Mickiewicza (1967). Władze PRL dopatrzyły się w spektaklu wątków antyradzieckich, wskutek czego 30 stycznia 1968 roku sztuka została zdjęta z afisza. Dejmka wyrzucono z partii i usunięto ze stanowiska dyrektora teatru.

    Do 1973 roku reżyserował za granicą, m.in. w Wiedniu i Mediolanie. Po powrocie do kraju w 1975 r. drugi raz został dyrektorem Teatru Nowego w Łodzi, a w 1981 roku objął dyrekcję Teatru Polskiego w Warszawie. W 1993 wszedł do Sejmu a później do 1996 roku był ministrem kultury. Jest laureatem licznych nagród i odznaczeń.

    W uznaniu zasług w 2000 roku władze Łodzi nadały mu tytuł Honorowego Obywatela Miasta, a dwa lata później Uniwersytet Łódzki przyznał Kazimierzowi Dejmkowi tytuł doktora honoris causa.

    We wrześniu 2002 roku po raz trzeci objął funkcję dyrektora Teatru Nowego w Łodzi. Premierą inaugurującą jego kolejne dyrekcję miał być "Hamlet" Williama Szekspira. Reżyser zmarł 31 grudnia 2002 roku, kilka tygodni przed premierą "Hamleta".

    ŹRÓDŁO: http://ww6.tvp.pl/380.dzialy



    Temat: co sadzicie no tym artykule, ciekawie bedzie się działo?

    Rok 2009, to różne wydarzenia kulturalne

    W tym roku na szeroko rozumianą kulturę w mieście gmina wyda około 30 milionów złotych. Największa imprezą w Sosnowcu ma być międzynarodowy konkurs tenorów, któremu będzie patronował Jan Kiepura.

    Ciekawe wydarzenia szykują się we wszystkich instytucjach kulturalnych w mieście. Będą to np. koncerty, wystawy, warsztaty, festiwale.

    Na pewno największym tegorocznym kulturalnym wydarzeniem w stolicy Zagłębia Dąbrowskiego będzie majowy międzynarodowy koncert tenorów, któremu będzie patronować osoba Jana Kiepury. W ciągu najbliższych dni ma zostać ogłoszony jego regulamin. Jury konkursu będzie przewodniczył Wiesław Ochman, światowej sławy śpiewak.
    - Konkurs zorganizujmy wspólnie z Mazowieckim Teatrem Muzycznym - Operetka w Warszawie. Zresztą to właśnie w stolicy aż do kwietnia będzie się mieściło główne biuro konkursu. Potem zostanie one przeniesione do Sosnowca. Na razie jeszcze trudno powiedzieć, gdzie odbędzie się gala finałowa. Możliwe, że tak jak w przypadku dużego koncertu z okazji stulecia miasta, gala będzie miała charakter plenerowy - przyznaje Paweł Dusza, p.o. naczelnika Wydziału Kultury i Sztuki w sosnowieckim Urzędzie Miejskim.Na taki konkurs Sosnowiec czekał od lat. Konkurs odbędzie się w ramach projektu zatytułowanego "Sosnowiec - europejską stolicą tenorów".

    - W ramach tego projektu odbędzie się również wręczenie Teatralnej Nagrody Muzycznej imienia Jana Kiepury, "Intermuza", czyli szósta edycja Europejskiego Integracyjnego Festiwalu Piosenki Dziecięcej - mówi Jolanta Szczurek, kierownik Miejskiego Klubu im. Jana Kiepury.

    Klub Kiepury, to również cykliczne imprezy. Najbliższa odbędzie się w kwietniu i będą to mistrzostwa województwa śląskiego niezrzeszonych zespołów tańca cheerleaders oraz turniej duetów synchronicznych.

    cheerleaders. Czerwiec, to druga educja "Kiepura-Fest" czyli festiwalu muzycznego, w którym zespoły muszą zaprezentować jeden utwór "chłopaka z Sosnowca". We wrześniu przypomnimy sobie jak brzmi muzyka świata, tak jak w ubiegłym roku koncert odbędzie się przy ul. Kresowej. Zaś już za niecały rok, czyli w grudniu trzynasty już Shock Dance - Międzynarodowy turniej Sportowego Tańca Towarzyskiego.

    Ten rok w Klubie im. Kiepury, to również cykl imprez, którym towarzyszy hasło "Wielka sztuka w małej formie". Pierwszą imprezą będzie spektakl "Chlip Hop", w którym występują Magda Umer i Andrzej Poniedzielski (2 lutego). 13 lutego w Muzie wystąpi Anna Maria Jopek. W kwietniu Magda Umer, Piotr Machalica, Zbigniew Zamachowski wystąpią z piosenkami "starszych panów". W czerwcu na deskach "Kiepury" wystąpi Grupa Rafała Kmity. Najprawdopodobniej cykl Wielkiej sztuki w małej formie zakończy w grudniu recital fortepianowy Rafała Blechacza.

    Na kulturalnej scenie miasta nie zabraknie Teatru Zagłębia, gdzie w tym roku odbędzie się w sumie sześć premier. Pierwsza z nich miała już miejsce 3 stycznia. Jest to sztuka "Stosunki na szczycie" w reżyserii Pawła Pitery. Kolejna premiera zaplanowana jest na koniec przyszłego miesiąca, będzie to sztuka "Czyż nie dobija się koni?".

    Kwiecień, to klasyka w teatrze, wtedy wystawione zostaną "Wesołe kumoszki z Windsoru" Szekspira. Okolice Dnia Dziecka, będą okazją do wystawienia sztuki dla najmłodszych widzów, na razie jeszcze nie jest znany jej tytuł. Z końcem września na deskach teatru zagości Czechow i jego "Wujaszek Wania", zaś w listopadzie odbędzie się premiera "Łysej śpiewaczki" Ionesco. Ponadto tradycyjnie przełom kwietnia i maja, to dla Teatru Zagłębia, przegląd teatrów województwa śląskiego.

    Ciekawą ofertę muzyczną oferuje Miejski Dom Kultury "Kazimierz", gdzie już pod koniec stycznia powinien odbyć się Festiwal Muzyki Nieprzewidywalnej. W czerwcu odbędą się Młodzieżowe Dni Sosnowca w kazimierzowskim Parku, zaś latem, pod koniec sierpnia w domu Kultury zagości Festiwal Muzyki Reggae. (...)

    - Trzeba pamiętać, że ten rok to równa 70. rocznica wybuchu drugiej wojny światowej, dlatego na wrzesień planujemy dużą zagłębiowską konferencję naukową poświęconą okupacji w naszym regionie - mówi Zbigniew Studencki, dyrektor sosnowieckiego Muzeum. - Jeżeli chodzi o wystawy związane z Sosnowcem, to w tym roku zaprezentujemy w naszych salach kolejną dzielnicę z naszego miasta. Ostatnio było to Zagórze, teraz przypomnimy przeszłość Kazimierza Górniczego, Ostrów Górniczych i Maczek. Ponadto planujemy patriotyczną wystawę związaną ze świętem 3 Maja.

    W Sosnowieckim Centrum Sztuki - Zamek Sielecki również są znane najważniejsze tegoroczne wydarzenia kulturalne. Najbliższa impreza odbędzie się już dzisiaj. O godz. 18 w Zamku rozpocznie się "Jazzowy Wieczór Kolędowy" w wykonaniu Jazz Caffee Trio i Marty Król. Połowa stycznia to otwarcie wystawy fotografii Wacława Wantucha, absolwenta Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie.

    - W lutym niewątpliwie jednym z najważniejszych wydarzeń będzie wystawa twórczości Jerzego Tchórzewskiego, zatytułowana "Fragmenty większej całości". Tchórzewski jest jednym z najbardziej znanych polskich artystów współczesnych. W tym roku przypada dziesiąta rocznica śmierci artysty. Na wystawie zostaną zaprezentowane między innymi dzieła pochodzące ze zbiorów prywatnych, dotychczas pokazywane bardzo rzadko - podkreśla Jolanta Skorus, dyrektor Sosnowieckiego Centrum Sztuki - Zamek Sielecki.

    W marcu odbędą się w Zamku warsztaty zatytułowane "Współobecność sztuki filmowej i plastycznej w kierunkach awangardowych pierwszej połowy XX wieku". Miesiąc później w Centrum Sztuki zagoszczą prace plastyczne profesor Ewy Zawadzkiej. W tym samym miesiącu otwarta zostanie wystawa historyczna "Kolekcjonerzy". Druga wystawa historyczna (we wrześniu) będzie o zamkach Jury. (...)

    Sebastian Reńca




    Temat: "Dwanaście butelek" Teatr Śląski
    Niezwykły spektakl składający się z najlepszych tekstów i piosenek. Wszystko to, czego najbardziej lubią Państwo słuchać o nietypowej jak na dotychczasowe przyzwyczajenia widzów porze.

    TO BYŁ KABARET

    Prawie pół wieku temu, w 1963 roku, Kazimierz Krukowski, jeden z twórców Kabaretu „U Lopka" wygłaszał ze sceny taki tekst:

    Nasi dziadkowie zachwycali się "Zielonym Balonikiem". To był kabaret, mówili. Nie to, co teraz "Momus". Nasi rodzice mówili: "Momus" to był kabaret. Nie to, co nasze "Quipro quo". My mówimy: ""Quipro quo" - to był kabaret. Są już tacy, co mówią: "Buffo" to był kabaret... Dziś następne pokolenia widzów mogą tę myśl ciągnąć dalej, wyliczając - "Kabaret Starszych Panów", "Dudek", "Pod Egidą", "Piwnica pod Baranami", "Tey" - to był kabaret! I dodawać kolejne nazwy, tytuły, wykonawców, bo wciąż powstają nowe kabarety i przedstawienia. Ich sukcesy spychają trochę w niepamięć osiągnięcia poprzedników. A przecież jest o czym pamiętać, czym się bawić i wzruszać, zachwycać. Więc "pamiętajmy o ogrodach", pamiętajmy o dawnych kabaretach...

    1. Pamiętajcie O Ogrodach (sł. Jonasz Kofta, muz. Jan Pietrzak) zespół

    2. Dobry wieczór państwu... (tekst Edward Dziewoński) Adam Baumann

    3. Song o ciszy (słowa Jonasz Kofta, muz. Andrzej Zarycki) Marcin Szaforz

    4. Bo taka głupia, to ja już nie jestem... (sł. NN, muzyka Zygmunt Konieczny) Dorota Chaniecka

    5. Ballada skandynawska (sł. Wojciech Młynarski, muz. Jerzy Wasowski) Grzegorz Przybył6. Sztuczny miód (sł. Agnieszka Osiecka, muz. Krzysztof Paszek) Krystyna Wiśniewska

    7. Dwanaście butelek (opr. Bolesław Kieiski) Adam Baumann

    8. Czarne perfumy (sł. Agnieszka Osiecka, muz. Przemysław Gintrowski) Ewa Leśniak

    9.Nie wytrzymuję (sł. Wojciech Młynarski, muz. Jerzy Wasowski) Marcin Szaforz

    10. Spotkałam na molo Chińczyka (z repertuaru Żuli Pogorzelskiej) Dorota Chaniecka

    11. Teściowa (tekst Jan Tadeusz Stanisławski) Grzegorz Przybył12. Dramat w ogródkach działkowych (sł. Maciej Szwed, muz. Andrzej Bieniek) Ewa Leśniak, Krystyna Wiśniewska

    12. Dramat w ogródkach działkowych (sł. Maciej Szwed, muz. Andrzej Bieniek) Ewa Leśniak, Krystyna Wiśniewska

    13. Po CO babcię denerwować (sł. Wojciech Młynarski, muz. Franciszka Leszczyńska) Dorota Chaniecka, Marcin Szaforz

    14. Z kim tak Ci będzie źle jak ze mną (sł. Wojciech Młynarski, muz. Jerzy Orłów) Ewa Leśniak

    15. Kaczuszka (instrukcja z "Misia" z lat 60.) Marcin Szaforz16. Jak artyści SZli do nieba (sł. Wojciech Młynarski, muz. Leopold Kozłowski) Adam Baumann, Grzegorz Przybył17. Tak jak malował pan Chagall (sł. Wojciech Młynarski, muz. Leopold Kozłowski) Krystyna Wiśniewska

    18. Nie wycofuj Się (sł. Wojciech Młynarski, muz. Jerzy Matuszkiewicz) Adam Baumann

    19. Tajemnice wiary mej (sł. Maciej Zembaty, muz. NN) zespół20. Naprawdę nie dzieje się nic (sł. MichałZabłocki, muz. GrzegorzTurnau) zespół

    Henryk Konwiński

    Henryk Konwiński, tancerz, choreograf, reżyser. Kierował zespołami baletowymi w Operze Poznańskiej i Operze Śląskiej w Bytomiu. Najważniejsze choreografie to: „Stworzenie świata", „Romeo i Julia" w Poznaniu, „Wariacje na temat Franka Bridge'a" Brittena w Bytomiu i Teatrze Wielkim w Warszawie, „Epitafium na śmierć Szymanowskiego", „Stabat Mater", „W górę w dół" „Ad montes - Balety tatrzańskie" do muzyki Wojciecha Kilara-w Bytomiu. Jest również reżyserem spektakli operowych i operetkowych. W Teatrze Śląskim stworzył choreografię między innymi do takich spektakli, jak „Zielony gil" Tirso de Moliny (1982), „Operetka" Gombrowicza (1983), „Amadeusz" Shaffera (1984), „Diabelski młyn" Wedekinda (1986), „Iwona, księżniczka Burgunda" Gombrowicza (1987), „Kaligula" Camusa (1988), „Hiob" Wojtyły (1991), „Krzesła" lonesco(1996). Wielokrotny laureat Złotej Maski za prace choreograficzne.

    Andrzej Witkowski

    Ukończył historię sztuki w Uniwersytecie Jagiellońskim i scenografię w krakowskiej Akademii Sztuk Pięknych. Od debiutu scenograficznego („Caligula" Camusa w reż. B. Cioska, Teatr Współczesny w Szczecinie, 1982) zrealizował już ponad 120 prac teatralnych i telewizyjnych. Widzom Teatru Śląskiego znany jest ze scenografii do przedstawień w reżyserii Bogdana Toszy - „Pokojówki" Geneta (1988), „Letni dzień" Mrożka (1992), „Próby dla siedmiu" Shaeffera (1992), „Przypadek Klary" Loher (2002); Bogdana Cioska - „Hiob" Wojtyły (1991), „Don Juan" Moliera (1993), „Bracia Karamazow" Dostojewskiego (1995); Bartosza Zaczykiewicza - „Żelazna konstrukcja" Wojtyszki (1999), „Romeo i Julia" Szekspira (2000) oraz Rudolfa Zioło - „Dżuma" Camusa (2006). Trzykrotnie nagradzany za scenografię na Opolskich Konfrontacjach Teatralnych „Klasyka polska", w 1985 („Dziady" Mickiewicza z łódzkiego Teatru im. Jaracza), w 1993 („Oni" Witkacego z Teatru Powszechnego w Warszawie) i w 2003 („Królewna Orlica" Micińskiego z Teatru Współczesnego we Wrocławiu). Od 2007 roku scenograf Teatru NarodowegowWarszawie.

    Ewa Zug

    Pianistka, akompaniator, pedagog, chórmistrz. Absolwentka Akademii Muzycznej we Wrocławiu. Od 1994 roku pracuje jako akompaniatorw PSM l i II stopnia im. G. Fitelberga w Chorzowie orazjako chórmistrz prowadzi amatorski zespół wokalny, z którym koncertuje w Polsce i poza jej granicami. Wyróżniona nagrodą za najlepszy akompaniament na konkursie wokalnym im. Fr.Platówny we Wrocławiu. W latach 1994-2004 akompaniator-korepetytor w Teatrze Rozrywki w Chorzowie, od roku 2007 kierownik zespołu wokalnego Teatru Rozrywki. Od 2004 roku związana także z Gliwickim Teatrem Muzycznym. Współpracuje zTeatrem Polskim w Bielsku-Białej, Teatrem Zagłębia w Sosnowcu i innymi scenami. Jako akompaniator współpracuje z wieloma aktorami, m. in.: Marią Meyer, z którą nagrała dwie płyty „Maria Meyer śpiewa Brela" i „Ordonka. Miłość ci wszystko wybaczy", Elżbietą Okupską, Jacentym Jędrusikiem, Robertem Talarczykiem. Koncertuje w kraju i za granicą (Czechy, Izrael, Francja, Austria, Holandia).

    reżyseria Henryk Konwiński
    scenografia Andrzej Witkowski
    przygotowanie wokalne Ewa Zug
    obsada Dorota Chaniecka, Ewa Leśniak, Krystyna Wiśniewska, Adam Baumann, Grzegorz Przybył, Marcin Szaforz
    przy fortepianie Ewa Zug

    premiera: 13 XII 2008
    Scena Kameralna



    Temat: 1
    Hm, zawsze bylam ciekawa, jakie sa najlepsze powiesci wspolczesne. Kolejna lista, tym razem pierwszy rok polonistyki na UJ, z historii literatury współczesnej wlasnie (mysle, ze warto chocby rzucic okiem ) (zaznaczyłam, podkreślając, te pozycje, które przeczytałam - huh!):

    2. Lektury obowiazkowe
    Poezja polska okresu miedzywojennego. Antologia, BN I 253
    (stad: W.Broniewski, J.Brzekowski, M. Czuchnowski, , J. Lechon,
    J. Liebert, W. Sebyła, A. Słonimski, A. Wa=yk J. Zagórski).
    J. Andrzejewski, Popiół i diament; Bramy raju
    Antologia polskiego futuryzmu i Nowej Sztuki, BN I 230.
    K.K. Baczynski, Wybór poezji, BN I 265.
    M. Białoszewski, Pamietnik z powstania warszawskiego; Donosy
    rzeczywistosci
    A. Bobkowski, Szkice piórkiem (wybór)
    T. Borowski, Utwory wybrane, BN I 276.
    K. Brandys, Jak byc kochana lub Wariacje pocztowe
    L. Buczkowski, Czarny potok
    W. Broniewski, wybór poezji (twórczosc miedzywojenna)
    J. Czechowicz, Wybór poezji, BN I 199.
    M. Dabrowska, Noce i dnie; Ludzie stamtad, (w:) Opowiadania, BN
    I 208.
    T. Gajcy, Wybór poezji. Misterium niedzielne, BN I 283.
    K.I.Gałczynski, Wybór poezji , BN I 189 (twórczosc miedzywojenna).
    W. Gombrowicz, Ferdydurke, Slub; Trans-Atlantyk; Dziennik
    Z. Herbert, Barbarzynca w ogrodzie lub Martwa natura z wedzidłem
    G. Herling-Grudzinski, Inny swiat; wybór opowiadan (np. Wiea,
    Pieta dell’Isola, Ksiae Niezłomny), Dziennik pisany noca
    M. Hłasko, Pierwszy krok w chmurach, Nastepny do raju, BN I 295
    (wybór)
    J. Iwaszkiewicz, wybór poezji
    J. Iwaszkiewicz, opowiadania: Brzezina; Panny z Wilka; Bitwa na
    równinie Sedgemoor; Matka Joanna od Aniołów, Zarudzie;
    Heidenreich, Noc czerwcowa, Sérénité)
    J. Kaden-Bandrowski, Generał Barcz, BN I 223 lub Biblioteka
    Polska, Kraków 1997.
    R. Kapuscinski, Cesarz lub Heban lub Imperium
    T. Konwicki, Sennik współczesny, Kompleks polski lub Mała
    Apokalipsa lub Kalendarz i klepsydra
    M. Kuncewiczowa, Cudzoziemka
    A. Kusniewicz, Król Obojga Sycylii lub Lekcja martwego jezyka
    S. Lem, Solaris lub Głos Pana; lub Apokryfy lub Cyberiada, lub
    Dzienniki gwiazdowe
    B. Lesmian, Poezje wybrane, BN I 217.
    J. Mackiewicz, Droga donikad lub Nie trzeba głosno mówic
    Cz. Miłosz, Poezje (wybór),Rodzinna Europa; Dolina Issy
    S. Mro7ek, tomy opowiadan: Słon i Dwa listy; Na pełnym morzu;
    Strip-tease; Karol; Zabawa; Tango; Emigranci
    W. Mysliwski, Kamien na kamieniu lub Widnokrag
    Z. Nałkowska, Granica, BN I 204 lub Niecierpliwi, Biblioteka Polska
    M. Pawlikowska-Jasnorzewska, Wybór poezji, BN I 194.
    T. Peiper, Pisma wybrane, BN I 235.
    J. Przybos, Sytuacje liryczne. Wybór poezji, BN I 266.
    T. Ró7ewicz, Kartoteka. Kartoteka rozrzucona; Do piachu; Stara
    kobieta wysiaduje
    J. Stryjkowski, Głosy w ciemnosci lub Austeria
    B. Schulz, Opowiadania. Wybór esejów i listów, BN I 264.
    J.J. Szczepanski, wybór opowiadan (w tym: Buty) lub Polska jesien;
    lub Przed nieznanym trybunałem
    J. Tuwim, Wiersze wybrane, BN I 184.
    K. Wierzynski, Wybór poezji, BN I 275 (wybór)
    S.I. Witkiewicz, Wybór dramatów, BN I 221 (Szewcy, Matka).
    J. Wittlin, Sól ziemi, BN I 278.
    Wybory wierszy: K. Wierzynski, Wybór poezji, BN I 275; W.
    Broniewski, A. Wat, J. Iwaszkiewicz, K.I. Gałczynski, Wybór
    poezji, BN I 189; M. Jastrun, A. Swirszczynska, T. Ró=ewicz, Z.
    Herbert, W. Szymborska, M. Białoszewski, T. Nowak, S.
    Grochowiak, E. Lipska, S. Baranczak, A. Zagajewski, R. Krynicki.
    S. :eromski, Przedwiosnie, BN I 242.
    3. Lektury uzupełniajace
    (10 tekstów różnych autorów do wyboru)

    Krzyk i ekstaza. Antologia polskiego ekspresjonizmu, wybór
    tekstów i wstep J. Ratajczak, Poznan 1987.

    J. Anderman, Kraj swiata
    J. Andrzejewski, Ład serca, Ciemnosci kryja ziemie; Apelacja,
    Miazga.
    K. Brandys, Rondo; Nierzeczywistosc; Miesiace
    W. Berent, Nurt; Diogenes w kontuszu; Zmierzch wodzów
    4
    M. Choromanski, Zazdrosc i medycyna
    S. Chwin, Hanemann
    J. Czapski, Wyrwane strony; Na nieludzkiej ziemi
    T. Dołega-Mostowicz, Kariera Nikodema Dyzmy
    S. Dygat, Jezioro Bodenskie
    K. Filipowicz, opowiadania
    L. Flaszen, Cyrograf (wyd. II)
    F. Goetel, Z dnia na dzien; Kar-chat
    P. Gojawiczynska, Dziewczeta z Nowolipek
    W. Gombrowicz, Pornografia; Kosmos, Operetka
    S. Grabinski, Demon ruchu
    H. Grynberg, Jydowska wojna
    Z. Haupt, Pierscien z papieru, Szpica
    Z. Herbert, Dramaty
    G. Herling-Grudzinski, Dziennik pisany noca
    P. Huelle, Weiser Dawidek
    J. Iwaszkiewicz, Czerwone tarcze
    R. Jaworski, Wesele hrabiego Orgaza
    A. Kijowski, Dziecko przez ptaka przyniesione
    T. Konwicki, Dziura w niebie lub Kronika wypadków miłosnych
    H. Krall, Zdayc przed Panem Bogiem
    J. Krzyszton, Obłed; Wielbład na stepie
    M.Kuncewiczowa, Dwa ksieyce, lub Fantomy lub Natura lub
    Lesnik
    S.J. Lec, Utwory wybrane
    W. Mach, Góry nad czarnym morzem
    Cz.Miłosz, Zniewolony umysł; Legendy nowoczesnosci. Eseje
    okupacyjne,
    Z.Nałkowska, Niedobra miłosc; Romans Teresy Hennert, Charaktery;
    Dom nad łakami, Dzienniki czasu wojny
    I. Newerly, Zostało z uczty bogów; Wielki las
    T. Nowak, A jak królem, a jak katem bedziesz...
    T. Nowakowski, Obóz Wszystkich Swietych
    W. Odojewski, Wyspa ocalenia, lub Zasypie wszystko, zawieje…
    M. Pankowski, Matuga idzie
    J. Parandowski, Niebo w płomieniach; Dysk olimpijski
    T. Parnicki, Srebrne orły, lub Tylko Beatrycze, lub Koniec “Zgody
    Narodów”
    E. Redlinski, Konopielka
    K.H. Rostworowski, Niespodzianka, (w:) Wybór dramatów, BN
    I 281.
    A. Rudnicki, Szczury; Jołnierze; Niekochana
    W. Sebyła, Poezje zebrane, Warszawa 1981.
    A. Słonimski, Kroniki tygodniowe; Dwa konce swiata; Torpeda
    czasu
    J. Szaniawski, Wybór dramatów, BN I 263.
    J. Stempowski, Eseje (wybór)
    A. Strug, Pokolenie Marka Swidy; Mogiła nieznanego ołnierza; Jółty
    krzy
    J. Stryjkowski, Wielki strach
    J.J. Szczepanski, Polska jesien;
    A. Szczypiorski, Msza za miasto Arras
    W. Terlecki, Twarze 1863; Zwierzeta zostały opłacone, Odpocznij po
    biegu
    A. Trzebinski, Aby podniesc róe, wybór poezji
    L.Tyrmand, Dziennik 1954
    Z. Uniłowski, Wspólny pokój, BN I 224; Dwadziescia lat ycia; Jyto
    w dungli, Dzien rekruta
    S. Vincenz, Na wysokiej połoninie; Tematy ydowskie; Po stronie
    dialogu
    M. Wankowicz, Szczeniece lata; Bitwa o Monte Cassino
    A. Wat, Bezrobotny Lucyfer
    A. Wa7yk, Poemat dla dorosłych
    S.I. Witkiewicz, Poegnanie jesieni, oprac. wstep i komentarze W.
    Bolecki, Kraków 1997 lub Nienasycenie
    B. Wojdowski, Chleb rzucony umarłym
    H.Worcell, Zaklete rewiry
    E. Zegadłowicz, Zmory
    Wybory wierszy: A. Wa=yk, A. Bursa, E. Bryll, T. Karpowicz, H.
    Poswiatowska, J. Harasymowicz, J. Hartwig, J.M. Rymkiewicz, J.
    Twardowski, B. Zadura, R. Wojaczek, J. Kornhauser, B. Maj, J.
    Polkowski

    Design by flankerds.com